Gå til innhold

sovemedisn

Anbefalte innlegg

Gjest Taxidriver
Skrevet

akkurat ferdig med nedtrapping av 300 mg exefor, og har seponeringsplager.... for å få sove bruker jeg 2 til 3 silnoct,,er dette livstruende...eller går det greit for ein kort periode....får fått noe melantoni, vallergan, men blir så baktung når jeg brukt de...råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er styrkegraden på Stilnocten 10 mg, slik at du inntar 20-30 mg Stilnoct hver gang? Det er ikke farlig i og for seg, men selvsagt ikke noe å anbefale. Vanlig døgndose på Stilnoct er 10 mg. Når det gjelder Melatonin og Vallergan er det bare å prøve seg frem og finne den dosen som passer for hver enkelt.

Hvis jeg forstår deg dit hen at du kjører drosje må du også ha i mente at det er forbudt å kjøre hvis du har inntatt mer enn 10 mg 10 Stilnoct i en døgndose. Jeg vet at det er sjelden kontroller og sånn, og at det rent faktisk ikke påvirker kjøringen i noen særlig grad om man har inntatt for eksempel 30 mg Stilnoct eksempelvis 12 timer før kjøring grunnet den korte halveringstiden på medisinen, men reglene er nå engang der.

Gjest det er mitt forslag
Skrevet

Som andre påpeker her, kan du ikke kjøre bil med dette. Da mister du både lapp og jobb, ikke lurt.

Jeg synes tre stilnoct er "uansvarlig" mengde. At en ved nedtrapping tar en og en halv eller to i noen svært få dager, går an. Men jeg vet ikke helt hva du legger i en kort periode. Det tar ikke lang tid før du får problemer med å trappe ned dette. Du bare flytter på problemet, og da vil du få abstinenser og ikke greie å sove. Nok en gang.

Jeg ville fått utskrevet imovane i stedet for, som jeg synes virker mer sikkert for innsovning enn stilnoct, og da bedt om 7.5 mg. I tillegg kan du ta litt remeron eller tolvon, eller en lav dose vallergan. Da skulle du få sove. Gå til legen din og snakk om det. Å triple dosen med sovemedisiner er ikke bra. Og efexor kan være en litt langdryg prosess å komme seg helt av. Jeg hadde ettervirkninger ganske lenge husker jeg.

Nei, koble heller sovemedisinen i rett dose sammen med et annet antidepressiva som de bruker nettopp mot søvn, som tolvon, da blir du ikke avhengig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...