Gå til innhold

Anonyme meldinger

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har over lang tid fått anonyme meldinger og mailer. Dette er plagsomt og har toppet seg i det siste. Lange mailer med kopier fra vanvittige diskusjoner om min person fra et annet forum jeg har vært på før. I siste uke fikk jeg et anonymt brev i postkassa hvor det er kopier hvor bekjente av meg blir navngitt, og så tikker meldinger inn om at jeg skulle bare vist hvor mye har vært sagt om mitt liv, mine venner, familie osv. som jeg ikke får lese. Dette sprer seg over lang tid med jevne mellomrom, men jeg har ikke vært flink ¨å ta vare på dette fra begynnelsen.

Jeg anmelder dette, men bør jeg skaffe meg advokat eller snakke med noen rettsinstanser? Gi meg gjerne gode råd. Jeg har ikke hørt om lignende sak før.

Skrevet

Jeg vil anta at det er nok at du tar kontakt med politiet, i alle fall kan du gjøre det i første omgang, så kan jo de gi deg noen råd for hvordan du eventuelt skal ta det videre.

Dette er ikke noe koselig.

Men jeg mener også at du bør gå i gjennom måten du opptrer på nettet på også for å beskytte deg litt. Kanskje utgir du for mye informasjon slik at noen finner ut hvem du er og at du antagelig er altfor provoserende i fremferden din, som trigger enkelte til å gå så langt som dette.

Skrevet

Hei,

Jeg vil tro det skal holde å anmelde direkte til politiet, men de treger bevis, så ta med så mye av dette som mulig. Særlig hvis noe av det er truende.

Med vennlig hilsen

Persille1365381127
Skrevet

Som du også fikk råd om på det forumet du hevder deg forfulgt; meld eventuelle utriveligheter til politiet - og ta en runde med deg selv både på hva du velger å dele av informasjon, og hva du velger å delta i av diskusjoner.

Gjest anonymusa
Skrevet

meldinger skriver du, mener du sms på mobilen, ... trodde ikke det gikk an å sende anonyme meldinger derifra, du kan ringe fra ukjent nummer, men ikke sende meldinger ...

også enig med et annet svar her at du bør kanskje anonymisere deg mer på nettet

Gjest segunda
Skrevet

Jeg vil anta at det er nok at du tar kontakt med politiet, i alle fall kan du gjøre det i første omgang, så kan jo de gi deg noen råd for hvordan du eventuelt skal ta det videre.

Dette er ikke noe koselig.

Men jeg mener også at du bør gå i gjennom måten du opptrer på nettet på også for å beskytte deg litt. Kanskje utgir du for mye informasjon slik at noen finner ut hvem du er og at du antagelig er altfor provoserende i fremferden din, som trigger enkelte til å gå så langt som dette.

Takk for svar. Jeg har vært i kontakt med politiet. Hvorvidt jeg er provoserende er ikke unnskyldning. Det er ikke den som blir slått, men den som slår som har ansvaret.

Gjest segunda
Skrevet

Hei,

Jeg vil tro det skal holde å anmelde direkte til politiet, men de treger bevis, så ta med så mye av dette som mulig. Særlig hvis noe av det er truende.

Med vennlig hilsen

Ja i det siste er det truende, og det er til og med sendt til venner og bekjente også. Det går ikke lenger. Jeg har tatt kontakt med politiet.

Gjest segunda
Skrevet

meldinger skriver du, mener du sms på mobilen, ... trodde ikke det gikk an å sende anonyme meldinger derifra, du kan ringe fra ukjent nummer, men ikke sende meldinger ...

Det går an å sende meldinger og emailer fra hvilken som helst datamaskin hvor som helst.

Hvis ingen møtte noen fra nettet så ville verden se annerledes ut i dag. Det er vanlig å treffe mennesker først på nettet og siden i RL under riktig identitet.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har vært i kontakt med politiet. Hvorvidt jeg er provoserende er ikke unnskyldning. Det er ikke den som blir slått, men den som slår som har ansvaret.

Vel, det er aldri dumt å ta sine egne forholdsregler og tenke seg litt om.

Gjest segunda
Skrevet

Vel, det er aldri dumt å ta sine egne forholdsregler og tenke seg litt om.

Det var ikke det innlegget handlet om, men hvordan jeg skulle reagere her og nå. Jeg fikk ekle meldinger i går kveld og sov ikke i natt. Til nå har dette ikke skremt meg, men det er på grensen nå.

Skrevet

Det stemmer nok at det er mulig å sende anonyme meldinger, så slik sett kunne dette ha stemt...

Gjest Amor vincit omnia
Skrevet

Hva sa politiet da? Hva har de tenkt å gjøre?

Gjest segunda
Skrevet

Hva sa politiet da? Hva har de tenkt å gjøre?

De har tatt imot anmeldelsen.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Det var ikke det innlegget handlet om, men hvordan jeg skulle reagere her og nå. Jeg fikk ekle meldinger i går kveld og sov ikke i natt. Til nå har dette ikke skremt meg, men det er på grensen nå.

Greit du ønsket tips og råd til hvordan forholde deg men det hjelper svært lite å mene at det er ikke den som blir slått som har ansvaret men den som slår

Personer som gjør slike ting som en/flere nå har gjort med deg er ikke ved sine fulle fem, det hjelper deg svært lite å mene at de har skylden hvis de er en potensiell fare for deg

Du bør ta forhåndsregler og tenke over hva som kan ha trigget til dette og så snu om på det som setter deg i en potensiell farlig situasjon

Når du nå første sitter i baret så har du gjort det riktige siden du har tatt kontakt med politiet og lagt inn en anmeldelse. Du bør så klart ta vare på alt nytt som kommer, og ha med mobil med kamera når du går ute, og kanskje en liten blokk og penn (for å ta bilder hvis noe er rart, skrive opp bilnr. ol)

Og du, ikke legg ut her inne hvor fryktelig redd og sånn du er og at du ikke sover og sånn, kan du ikke tenke deg for en fantastisk tilfredsstillelse det må være for de som evnt har med dette å gjøre og som mulig ferdes her inne. Dumt å gi folk slik en glede vel

Gjest segunda
Skrevet

Greit du ønsket tips og råd til hvordan forholde deg men det hjelper svært lite å mene at det er ikke den som blir slått som har ansvaret men den som slår

Personer som gjør slike ting som en/flere nå har gjort med deg er ikke ved sine fulle fem, det hjelper deg svært lite å mene at de har skylden hvis de er en potensiell fare for deg

Du bør ta forhåndsregler og tenke over hva som kan ha trigget til dette og så snu om på det som setter deg i en potensiell farlig situasjon

Når du nå første sitter i baret så har du gjort det riktige siden du har tatt kontakt med politiet og lagt inn en anmeldelse. Du bør så klart ta vare på alt nytt som kommer, og ha med mobil med kamera når du går ute, og kanskje en liten blokk og penn (for å ta bilder hvis noe er rart, skrive opp bilnr. ol)

Og du, ikke legg ut her inne hvor fryktelig redd og sånn du er og at du ikke sover og sånn, kan du ikke tenke deg for en fantastisk tilfredsstillelse det må være for de som evnt har med dette å gjøre og som mulig ferdes her inne. Dumt å gi folk slik en glede vel

Jeg vet ikke hva du vil frem til. Saken er egentlig avgjort uten at jeg vil disktuere det noe mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...