Pus123 Skrevet 10. mars 2010 Skrevet 10. mars 2010 Jeg fikk en sønn med ryggmargsbrokk for to år siden, men fikk ingen plager etterpå=) Nå vurderer vi en ny baby og jeg fikk beskjed om å ti doble folatdosen av legen før jeg skulle få neste. Hva vil det si? Og hvor lenge må jeg eventuelt gå på de? 0 Siter
miia Skrevet 10. mars 2010 Skrevet 10. mars 2010 Siden vanlig dose er en tablett pr dag, så vil vel det tilsi 10 tableter daglig det da...? Det anbefales å ta folat de første 12 ukene i svangerskapet (1. trimester). Kjenner jo at jeg blir litt stresset da; er gravid, og tar vanlig dose folat... Vil det si at det kanskje er for lite det da...? Kanskje skulle dagsdosen vært justert opp for alle gravide...? Tok du folat i forrige svangerskap? 0 Siter
Spirello Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 hei! jeg ville sjekket nærmere med legen.. Hvis du skal ta ti-dobbelt så blir vel det 10 tabletter i stedet for 1 da? Vanlig dose er jo 4 mg(?). Jeg tar dobbelt dose, to tabletter - siden jeg går på medisiner som kan gjøre at kroppen ikke tar opp like mye folat. I første svangerskap brukte jeg ikke medisiner og brukte anbefalt dose, 4 mg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.