Gå til innhold

Aspartham og uro

Anbefalte innlegg

Gjest garri
Skrevet

Jeg har hørt at søtstoffet astpartham kan føre til uro i kroppen. Hvor mye sant er det i det? Er det noen som kjenner uroen i seg etter de har inntatt noe med aspartham?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si om det er koffeinet som gjør meg hyper eller om det er aspartamet i cola light. Men vet om folk som får migrene av aspartam og skyr det som pesten.

Skrevet

Jeg får ikke uro i kroppen, men fyttikatta så oppblåst jeg kan bli i magen av noen kunstige søtstoffer og også noen kombinasjoner av flere stoffer.

Hadde i meg en kopp automatkakao på tom mage på mandag morgen og den må det ha vært noe sånt i for jeg var veldig oppblåst og uggen i magen i 2 døgn før det ga seg. Var da så oppblåst at jeg måtte slakke på beltet til og med.

Skrevet

Hei,

Sukkerindustrien taper på aspartam, så det blir beskyldt for alt fra dårlig motesans til å gjøre deg platfot.

Noen få reagerer på aspartam, men jeg har ikke hørt om uro. Det kan jo være andre ting som gjør det? Kanskje du har lavt blodsukker hvis du ikke spiser nok? (Og er vant med å få sukker fra sukkerholdig brus.)

Med vennlig hilsen

mariaflyfly
Skrevet

Nei. Jeg drikker en halv liter TabXtra om dagen og har aldri merka noen ting.

Skrevet

Jeg reagerer med kraftig uro etter å ha drukket for mye brus med

kunstig søtstoff.

Skrevet

kunstig søtstoff.

gare: med koffein da eller ?

Skrevet

kunstig søtstoff.

Drikker både Coca Cola og Coca Cola Zero - aldri merket noen forskjell.

Skrevet

gare: med koffein da eller ?

Jeg reagerer ikke på kaffe. Men jeg reagerer også på andre kunstige tilsetningsstoffer som bl.a. er i godterier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...