Gå til innhold

Frustrert gammel,feit gubbe 51.

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg hadde snakket høflig med henne,uten å bli sint,og svart på hennes flørt med ett glimt i øyet.Rart at alle tar flørt som sjekking...

Jeg tar det ikke som det.Hadde hun kommet med en trist historie hadde hun fått en god klem,og jeg hadde håpet at hun ville overleve denne dagen også.Vi har ikke noe godt ord på oss her i Norge for å være snille og hyggelige.Vi er en gjeng uhøflige folk som nekter å snakke med folk som ikke er pene nok.

''Vi har ikke noe godt ord på oss her i Norge for å være snille og hyggelige.''

Enig i det, akkurat her er folk fra en del andre land mye flinkere. Kjenner til flere eksempler på utlendinger som har blitt overrasket over hvordan vanlig høflighet og interesse blir møtt i Norge.

''Vi er en gjeng uhøflige folk som nekter å snakke med folk som ikke er pene nok.

''

Nei, jeg synes generelt dette har lite med utseende å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Gjest UPF58
Skrevet

Men hvorfor prøve å snakke med ukjente jenter på under 30? Det er ikke en gang sikkert at de tror han flørter, de har bare ingen interesse av å snakke med ham.

Jeg prøver ikke å innlede samtaler med tilfeldige, ukjente personer som er mer enn 20 år yngre enn meg. Hvorfor skulle jeg vel det?

Problemet mitt er at jeg ikke er typisk norsk.Jeg er ekstremt utadvendt,og tillater meg det uhyrlige å mene at jeg har tillatelse til å snakke med kvinner og menn i alderen 5-105.Jeg kommer til å fortsette med dette men unlater herved å svare på tiltale fra jenter mellom 13 og 23.Haikere har jeg sluttet å ta opp med mindre det er soldater i uniform,kun menn desverre.

Gjest UPF58
Skrevet

Nå er nordmenn ganske reserverte av seg.

Har noen utenlandske venne som stadig beklager seg over at det blir sett på rart på om de feks prater med sidemann på bussen etc. eller i kassakø etc.

Og mange jenter kan nok tolke vennlig oppmerksomhet fra en ukjent eldre mann som et forsøk på å sjekke opp.

Jeg har en personlighet som gjør at jeg er ganske utadvent og smilende. Jeg har fått kommentarer om at jeg kan virke veldig flørtende av og til . Selv når jeg mener at jeg bare er blid og hyggelig og vennlig.

Det er ikke lett å alltid vite hva motivene bak en handling er. For hva som virker som normal imøtekommenhet for en person kan fremstå som ren sjekking for et annet menneske.

Nå prøvde jeg å svare på spørsmålet ditt men har ikke noe lurt å si føler jeg. Annet enn at jeg skjønner din frustrasjon.

Godt at jeg i alle fall har 1-2 menigsfeller her inne.Det virker som jeg drukner i østrogen,og de under 40 vil kneble meg.Jeg nekter.

Skrevet

Jeg hadde snakket høflig med henne,uten å bli sint,og svart på hennes flørt med ett glimt i øyet.Rart at alle tar flørt som sjekking...

Jeg tar det ikke som det.Hadde hun kommet med en trist historie hadde hun fått en god klem,og jeg hadde håpet at hun ville overleve denne dagen også.Vi har ikke noe godt ord på oss her i Norge for å være snille og hyggelige.Vi er en gjeng uhøflige folk som nekter å snakke med folk som ikke er pene nok.

Det har ikke noe med ikke å være pen nok, men et godt førsteinntrykk kan man bare gjøre en gang vet du.

Jeg har en følelse av at du mener alle må godta deg som du er og at du ikke har tenkt å gjøre noe for å fremstå som litt mer "spiselig" uansett?

Gjest UPF58
Skrevet

Det har ikke noe med ikke å være pen nok, men et godt førsteinntrykk kan man bare gjøre en gang vet du.

Jeg har en følelse av at du mener alle må godta deg som du er og at du ikke har tenkt å gjøre noe for å fremstå som litt mer "spiselig" uansett?

Stemmer.Jeg har ikke tenkt å gjøre noe som helst annet en å dusje 2 ganger i uka og å klippe håret 4 ganger i året,og stelle skjegget.Hvis ingen damner vil snakke med meg,er ikke det mitt problem.Men ingen her inne skjønner at jeg snakker høflig med kvinner.At jeg skriver "flørter" er bare det jeg forstår at noen tror.Jeg er ikke ute etter å flørte eller sjekke,jeg er ute etter å møte alle mennesker på likefot.Skull tatt seg ut om jeg nektet å snakke med stygge mennesker,eller folk over 70!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvorfor i alle dagen snakker vi om sjekking? Jeg gir snart opp.

Hvorfor kan man ikke være utadvendt og hyggelig uten at det skal tas som sjekking? Har du aldri flørtet med en kjekk mann som er 20 år yngre enn deg? Vi må holde tunga rett i munnen her.Drøm og fantasi er en ting,men realitetene er at jeg ikke har sjangs på damer under 40.Det er realiteten.

''men realitetene er at jeg ikke har sjangs på damer under 40.Det er realiteten.''

Og hva så? Har ikke kvinner over 40 verdi, selv om de er så mye som 11 år yngre enn deg? Hva med kvinner på 60?

Det virker som om du bare er interessert i unge kvinner, og klager over at de ikke vil ha deg. Men vet du hva? Det er ikke sikkert at kvinner mellom 40 og 60 heller er så inetressert i en tannløs, langhåret gubbe med dårlig hygiene. Jeg er selv i den aldersgruppen, og du ville ikke hatt sjangs hos meg.

Gjest Moderator
Skrevet

Vennligst ikke oppgi verken ditt eget eller andres navn i debatter på doktoronline.no.

Gjest jente under 30
Skrevet

Fordi jeg ikke vet når jeg flørter.Jeg er hyggelig og smiler til alle damer.Dette kan misforståes tydligvis hos de yngste.De eldre tar det ikke fullt så høytidelig.Samfunnet blir trist synes jeg når det er forbudt å være hyggelig og glad.Når vet man hva som er flørt eller sjekking? Ikke vet jeg? Har ikke blitt så mye utsatt for det som jeg husker.

Etter hva jeg har erfart i vårt samfunn så er de fleste eldre menn som tar kontakt med yngre damer snåle eller småfulle. Sorry men det er min erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...