Gjest bipolaroghåpløs Skrevet 12. mars 2010 Skrevet 12. mars 2010 Før jeg var bipolar hedde jeg ingen problemer med alkohol. Etter jeg ble bipolar har alkohol utløst psykotisk suicidale situasjoner. Alkohol er derfor meget uheldig for meg. Jeg bruker Lamictal som er bra for depresjonene, men lurer på om jeg også burde bruke noe som virker bedre mot den maniske delen. Ekstrem dårlig impulskontroll kan feks føre til at jeg takker ja til kokain hvis jeg blir tilbudt. I oslo er jo dette like tilgjengelig som cannabis og brukes av "festløvene". Blir ikke psykotisk eller destruktiv på kokain, men jeg vil jo virkelig ikke bruke noe som helst rusmiddel. Impulskontrollen og redusert handlekraft tar overhånd. Vil en antimanisk medisin redusere dårlig handlekraft og impulser som ikke representerer den "friske" jeg? Skremmende hvor lett tilgjengelig det har blitt i oslo og hvor harmløst syn har på kokain. For 10 år siden, hørte jeg aldri om noen som brukte det i Norge. Nå er det overalt på grynerløkka og frogner hvor de hippe cafelatte unge bruker det på toalettene på utesteder og hjemmefester. Burde bipolare holde seg hjemme i helgene? 0 Siter
Gjest beentheredonethat Skrevet 12. mars 2010 Skrevet 12. mars 2010 Jeg har alltid brukt medisiner mot den maniske delen også, og likevel takket ja til amfetamin, hasj, kokain, ecstasy. Fant ut det ikke er bra for hodet, så nå velger jeg heller å si nei. Hjelper også å bare dra ut med folk som faktisk ikke tar dop, men holder seg til akoholen. Man finner disse også i Oslo. Lykke til ) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. mars 2010 Skrevet 12. mars 2010 1. Det finnes fler gode medisiner som hjelper mot "oppoversvingingene" bla Seroquel. 2. Det finnes gode muligheter for å ha det hyggelig uten å oppsøke narkosteder. 0 Siter
Gjest UPF58 Skrevet 12. mars 2010 Skrevet 12. mars 2010 Jeg har alltid brukt medisiner mot den maniske delen også, og likevel takket ja til amfetamin, hasj, kokain, ecstasy. Fant ut det ikke er bra for hodet, så nå velger jeg heller å si nei. Hjelper også å bare dra ut med folk som faktisk ikke tar dop, men holder seg til akoholen. Man finner disse også i Oslo. Lykke til ) Er det ikke like greit å få "nyktre" venner? Det høres meget farlig ut for en som aldri har rørt dop,bare alkohol. Mann 51 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.