Gå til innhold

Cipramil eller Cipralex for PMS

Gjest Trenger litt hjelp på vegen

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger litt hjelp på vegen
Skrevet

Vil starte opp en behandlig nå, har sterk PMS

Spør jeg legen min om Cipramil eller Cipralex helst? Sånn i forhold til bivirkninger og best virkning for problemet ol.

Jeg ønsker å unngå vektøkning, noen av dem som er bedre i forhold til det?

Hvor mye begynner jeg med/ går jeg på?

Skal jeg begynne når jeg kjenner symptomene og fortsette ut til mens har brutt ut?

Vil dette hjelpe på vann i kroppen og slike symptomer også eller er dette primært en behandling for psyken/det indre?

Noe mer jeg kan ha godt av å vite i forbindelse med dette?

Jeg har prøvd femal, det hjalp ikke.

Sliter med humørfall, mangel på tålmodighet, nedstemthet, irritasjon, og jeg tar ant mye vann for jeg eser ut og går opp en del kilo hver periode.

Videoannonse
Annonse
Gjest pms herigården
Skrevet

Jeg vil tro at cipralex er mest potent, men dette vet NHD best. Jeg bruker å ta en furosemid, vanndrivende, når jeg er premenstruell. Dette hindrer litt migrene eller hormonell hodepine som jeg lettere får når jeg får høyt trykk i kroppen. Jeg tar ikke mye, men nok til at jeg ikke blir helt oppblåst.

Jeg er også svært plaget av pms, og det hadde vært kjempefint om du kom innom igjen og fortalte hvordan dette forsøket gikk:o)

Skrevet

Jeg vil tro at cipralex er mest potent, men dette vet NHD best. Jeg bruker å ta en furosemid, vanndrivende, når jeg er premenstruell. Dette hindrer litt migrene eller hormonell hodepine som jeg lettere får når jeg får høyt trykk i kroppen. Jeg tar ikke mye, men nok til at jeg ikke blir helt oppblåst.

Jeg er også svært plaget av pms, og det hadde vært kjempefint om du kom innom igjen og fortalte hvordan dette forsøket gikk:o)

Trodde ssri var noe man sto hele tiden siden det blant annet tar tre uker før den begynner å virke??? Kan man ta dem kun i PMS perioden da??? Dette må du utdype NHD!

Gjest UPF58
Skrevet

Trodde ssri var noe man sto hele tiden siden det blant annet tar tre uker før den begynner å virke??? Kan man ta dem kun i PMS perioden da??? Dette må du utdype NHD!

Det er vel i alle fall legen og ikke du som bestemmer hva slags medisiner du bør få.Siden det virker som du hverkene er sykepleier eller lege selv.Cipramil bruker minst 1-2 uker på å komme helt inn i systemet.

Skrevet

Det er vel i alle fall legen og ikke du som bestemmer hva slags medisiner du bør få.Siden det virker som du hverkene er sykepleier eller lege selv.Cipramil bruker minst 1-2 uker på å komme helt inn i systemet.

nettopp, og da synes jeg det er merkelig at disse kan taes kun i pms perioden. Selvsagt er det opp til pasient og lege??? Trodde bare man måtte bruke dem permanent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...