Gå til innhold

Konventering fra frivillig innlegging til tvang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel ikke mulig å konventere en frivillig innleggelse til en tvangsinnleggelse, slik at pasienten må utskrives hvis denne ber om det uansett hvor syk han måtte være og hjemmelen for tvansinnlegging nå skulle være til stede? Man må med andre ord vente til pasienten er ute av porten før man kan benytte seg av tvangshjemmelen hvis jeg har forstått det rett?

Videoannonse
Annonse
Gjest libbeee
Skrevet

har et par venninner som er frivillig innlagt og som stadig blir truet med å bli satt på tvang/evt blir satt på tvang om de sier de vil skrive seg ut...

Skrevet

Jeg ble lagt inn frivillig men havnet over på lukket/tvang.

Var rimelig dopet på alt mulig som de gav meg at jeg husker om jeg skrev under på noe.

Vet bare at de ikke ville slippe meg ut.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men om man er frivillig innlagt og ikke ber om å utskrives, kan man da bli satt på tvangsparagraf?

Nei. Hvorfor skulle en det?

Gjest SolveigMa
Skrevet

Nei. Hvorfor skulle en det?

Om man var så syk at man ville blitt tvangsmedisinert om man var innlagt på tvangsparagraf.

Kan det skje om man legger seg inn frivillig?

Gjest kan det ja
Skrevet

Jeg har ihvertfall flere ganger blitt lagt (motvillig) inn frivillig og senere konvertert til tvang. Heldigvis ikke vært snakk om tvangsmedisinering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...