Gjest maco97 Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 I fjor høst var jeg tilbake litt for raskt kanskje på jobb... Telefonen strålte hvitt lys når den ringte, jeg hørte kneggelyder fra gangen... og en gang jeg ringte et kjøkken for å bestille mat til dem som skulle jobbe overtid, kjente jeg middagslukt gjennom røret. I forrige uke skjedde det samme... jeg kjente en tydlig middagslukt straks jeg hadde bestillt mat og lagt på røret... Det plager meg ikke, men synes det er ganske sprøtt. Noen som kan forklare hvorfor jeg kjenner middagslukt? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Synestesi? http://no.wikipedia.org/wiki/Synestesi 0 Siter
Gjest maco97 Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Synestesi? http://no.wikipedia.org/wiki/Synestesi Var ikke så lett å forstå dette.... Mange ukjente ord... Er litt dum :-) 0 Siter
ariadne Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Synestesi? http://no.wikipedia.org/wiki/Synestesi Synestesi har man hele tiden, ikke bare av og til. Hvis man ser hvitt lys når telefonen ringer så vil det skje hver gang telefonen ringer. Eller at man har bestemte farger på tall, ord eller musikkstykker. Man vil ikke høre knegging uten foranledning. Det høres nært opp til hallusinering for meg. 0 Siter
Gjest maco97 Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Synestesi har man hele tiden, ikke bare av og til. Hvis man ser hvitt lys når telefonen ringer så vil det skje hver gang telefonen ringer. Eller at man har bestemte farger på tall, ord eller musikkstykker. Man vil ikke høre knegging uten foranledning. Det høres nært opp til hallusinering for meg. Det er ikke hele tiden nei... Var psykotisk i høst. Nå er det bare denen middagslukten jeg vet ikke er ekte, men fatter ikke hvorfor jeg hallusinerer middagslukter. 0 Siter
ariadne Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Det er ikke hele tiden nei... Var psykotisk i høst. Nå er det bare denen middagslukten jeg vet ikke er ekte, men fatter ikke hvorfor jeg hallusinerer middagslukter. Har du en behandler du har nevnt det for? Tar du medisinen din, dersom du går på noen? 0 Siter
Gjest maco97 Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Har du en behandler du har nevnt det for? Tar du medisinen din, dersom du går på noen? Tar 200 mg seroquel hver kveld. Men er langt i fra psykotisk. Da jeg var psykotisk var jeg i en krigsone, kjempet for å overleve. Konstant jaget av dødlige stråler fra mennesker og bebyggelse. Løp rundt på fjell og i skog. Alt var livsfarlig. Solen, himmelen, mennesker, hus... Dette med middagslukten ser jeg ikke på som farlig, bare veldig merkelig.... 0 Siter
ariadne Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Tar 200 mg seroquel hver kveld. Men er langt i fra psykotisk. Da jeg var psykotisk var jeg i en krigsone, kjempet for å overleve. Konstant jaget av dødlige stråler fra mennesker og bebyggelse. Løp rundt på fjell og i skog. Alt var livsfarlig. Solen, himmelen, mennesker, hus... Dette med middagslukten ser jeg ikke på som farlig, bare veldig merkelig.... Nei, du er nok bare psykosenær. Følg med og søk hjelp hvis det blir mer av det. Ingen grunn til å gå frivilig inn i krigstilstander igjen, det høres forferdelig ut. 0 Siter
Gjest maco97 Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Nei, du er nok bare psykosenær. Følg med og søk hjelp hvis det blir mer av det. Ingen grunn til å gå frivilig inn i krigstilstander igjen, det høres forferdelig ut. kan ikke forstå dette er snakk om psykose. Før jeg ble psykotisk merket jeg at tankene gikk stadig raskere rundt, fikk ikke sove, greide ikke følge med på tv, få med meg beskjeder visst noen snakket fort, alle lyder ble forsterket og svært plagsomme... Dette er ikke noe problem nå. 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 kan ikke forstå dette er snakk om psykose. Før jeg ble psykotisk merket jeg at tankene gikk stadig raskere rundt, fikk ikke sove, greide ikke følge med på tv, få med meg beskjeder visst noen snakket fort, alle lyder ble forsterket og svært plagsomme... Dette er ikke noe problem nå. Er ikke sikkert det har med psykose å gjøre. Jeg kjente ofte lukten av middag,når jeg tenkte på middag når jeg var barn. Kjente andre lukter også, var ikke psykotisk men veldig oppegående. 0 Siter
Gjest kjennermegigjen Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Tar 200 mg seroquel hver kveld. Men er langt i fra psykotisk. Da jeg var psykotisk var jeg i en krigsone, kjempet for å overleve. Konstant jaget av dødlige stråler fra mennesker og bebyggelse. Løp rundt på fjell og i skog. Alt var livsfarlig. Solen, himmelen, mennesker, hus... Dette med middagslukten ser jeg ikke på som farlig, bare veldig merkelig.... hadde du rusa deg, røyka hasj etc? minner om hvordan jeg ble da jeg såvidt testet litt sånt håper du unngår all rus iallfall, det skader hjernen og gir psykose 0 Siter
Gjest maco97 Skrevet 17. mars 2010 Skrevet 17. mars 2010 hadde du rusa deg, røyka hasj etc? minner om hvordan jeg ble da jeg såvidt testet litt sånt håper du unngår all rus iallfall, det skader hjernen og gir psykose Absolutt ikke ruset nei. Holder meg langt unna alle narkotiske stoffer! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.