Gjest overvektig/bmi 40+ Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Med to og en halv kilo ned denne uka har jeg kommet over "ti-kilos-grensa". Det er mer enn jeg drømte om ved starten av året, jeg håpet jeg skulle klare å gå ned fem kilo til påske. Selvfølgelig er jeg kjempefornøyd med det. Men det er jo blitt ganske synlig for andre, og det merkes godt på klærne. Og som den angst-nevrotikeren jeg er blir jeg jo redd det kan skyldes en alvorlig sykdom og ikke min nye livsstil. Fornuften sier meg at det er den sunne livsstilen som er årsaken, hvis jeg ikke hadde gått ned i vekt ville det gitt større grunn til bekymring. Når det er sagt, en gjennomsnittlig vektnedgang på to kilo i uka er mer enn jeg trives med, jeg har litt problemer med å ta inn over meg hva som er i ferd med å skje. Hvordan jeg ser på meg selv har nok vært ganske knyttet opp mot vekt, kosthold og manglende aktivitet. Nå er jeg plutselig blitt en tynnere person, jeg er opptatt av å spise sunt og takker som regel nei til kaker etc (noe som vekker oppsikt blant enkelte), og treningsmengden er minst doblet. Jeg forandrer meg. Formen blir bedre, jeg blir ikke i like stor grad hengende etter når jeg går tur sammen med andre. Og jeg har fått muskler! 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Gratulerer! Du har jobbet utrolig godt! Jeg synes det er inspirerende å følge deg i din nye sunne livsstil. Ja, du har kommet i bedre form- og ja du har fått muskler. Alt dette bidrar igjen til bedre helse og bedre forbrenning. :-) Du har kommet i en veldig god sirkel. Kroppen din fungerer og høres ut til å trives godt med det nye livet. Flott mosjon kombinert med sunn og næringsrik kost er det beste du kan gjøre for kroppen og deg selv. Ikke vær bekymret over hastigheten på vektnedgangen. Den roer seg etterhvert som du har mindre å bære på. Det høres så sunt ut det du beskriver. Og jeg må si jeg er imponert over deg. Du har virkelig vist at du kan ta et valg, og stå for det. :-) 0 Siter
rose23 Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Fliiiink :-) Så lenge du får i deg anbefalte kalorier så synes jeg ikke du skal være annet enn fornøyd :-) 0 Siter
ariadne Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Inspirerende, artig og imponerende å følge med på din vandring på nye stier. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Supert! Dette er klart helsefremmende og ikke tegn på at noe er galt. Fortsett å fokusere på at dette er din nye og varige livsstil som skal gi deg økt livsglede og livskvalitet resten av livet. Vektnedgangen er kun en konsekvens av din nye livsstil. Vektnedgangen vil gradvis flate ut, så det skal du ikke bekymre deg for. Det er fristende når de går så bra å intensivere ytterligere. Det skal du ikke gjøre. Den endring du har fått til er fantastisk og helt tilstrekkelig. Ikke øk treningsmengden eller gå ytterligere ned på maten. Fortsett nøyaktig som nå :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Du går nok raskt ned til å begynne med når du har mye å ta av og legger om kosten og mosjonsvanene ganske så radikalt. ) Det vil stabilisere seg etterhvert som du går ned i vekt. Du er kjempeflink! 0 Siter
Gjest Vageroen Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Supert. Jeg er så glad på dine vegne. Og når jeg tenker på hvordan dette prosjektet egentlig startet opprinnelig så er det enda flottere 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Fantastisk! Det er normalt at du gaar ned raskt til aa begynne med. Husk naa har du et normalt kosthold og det har ikke kroppen din vaert vant til. 0 Siter
Gjest overvektig/bmi 40+ Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 Gratulerer! Du har jobbet utrolig godt! Jeg synes det er inspirerende å følge deg i din nye sunne livsstil. Ja, du har kommet i bedre form- og ja du har fått muskler. Alt dette bidrar igjen til bedre helse og bedre forbrenning. :-) Du har kommet i en veldig god sirkel. Kroppen din fungerer og høres ut til å trives godt med det nye livet. Flott mosjon kombinert med sunn og næringsrik kost er det beste du kan gjøre for kroppen og deg selv. Ikke vær bekymret over hastigheten på vektnedgangen. Den roer seg etterhvert som du har mindre å bære på. Det høres så sunt ut det du beskriver. Og jeg må si jeg er imponert over deg. Du har virkelig vist at du kan ta et valg, og stå for det. :-) Takk for hyggelig tilbakemelding. Det hjelper meg til å holde motivasjonen oppe (og staheten til å trå til når motivasjonen svikter). Helt ærlig er ikke den nye livsstilen min supersunn, jeg har spist både kjøttdeig (ikke karbonadedeig) og pølser, og har til og med tatt et lite kakestykke fra tid til annen. Middagen skal nok gradvis bli sunnere, når jeg får tømt fryseren for "gamle synder", men et kakestykke i godt selskap vil jeg ikke gi slipp på. Nøkkelordet her er jo livsstil, dette skal jeg fortsette med livet ut. 0 Siter
Gjest overvektig/bmi 40+ Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 Fliiiink :-) Så lenge du får i deg anbefalte kalorier så synes jeg ikke du skal være annet enn fornøyd :-) Takk. Jeg har fått et omtrentlig anslag på 2000 kalorier, men jeg synes det er vanskelig å komme opp i det. Jeg prøver å se litt på hva jeg spiser, om det er noe der jeg kan endre og fortsatt holde meg rimelig sunn. 0 Siter
Gjest overvektig/bmi 40+ Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 Inspirerende, artig og imponerende å følge med på din vandring på nye stier. Takk. 0 Siter
Gjest overvektig/bmi 40+ Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 Supert! Dette er klart helsefremmende og ikke tegn på at noe er galt. Fortsett å fokusere på at dette er din nye og varige livsstil som skal gi deg økt livsglede og livskvalitet resten av livet. Vektnedgangen er kun en konsekvens av din nye livsstil. Vektnedgangen vil gradvis flate ut, så det skal du ikke bekymre deg for. Det er fristende når de går så bra å intensivere ytterligere. Det skal du ikke gjøre. Den endring du har fått til er fantastisk og helt tilstrekkelig. Ikke øk treningsmengden eller gå ytterligere ned på maten. Fortsett nøyaktig som nå :-) Maten har jeg egentlig ikke vurdert å redusere mer, men det er fristende å øke treningsmengden nå som jeg virkelig har oppdaget hva trening kan gjøre med kropp og sjel. Jeg vet egentlig at vektnedgangen ikke er noe å bekymre seg for, men noen ganger blir jeg fristet til å prøve å gå opp igjen bare for å få det bekreftet. Jeg har ødelagt for meg selv på den måten før, det har jeg ikke tenkt å gjøre igjen. 0 Siter
Gjest overvektig/bmi 40+ Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 Du går nok raskt ned til å begynne med når du har mye å ta av og legger om kosten og mosjonsvanene ganske så radikalt. ) Det vil stabilisere seg etterhvert som du går ned i vekt. Du er kjempeflink! Jeg vet du har rett, egentlig, men noen ganger kommer irrasjonelle tanker og spiller meg et puss. Da kan jeg få lyst til å legge på meg et par kilo bare for å bevise for meg selv at det er livsstilen og ikke en eller annen sykdom som gjør at jeg går ned. 0 Siter
Gjest overvektig/bmi 40+ Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 Supert. Jeg er så glad på dine vegne. Og når jeg tenker på hvordan dette prosjektet egentlig startet opprinnelig så er det enda flottere "Hvordan dette prosjektet egentlig startet." Jeg skjønner ikke hva du mener? 0 Siter
Gjest overvektig/bmi 40+ Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 Veldig bra! Fortsett sånn! :-) Takk. Skal gjøre mitt beste for å fortsette i samme spor. 0 Siter
Gjest overvektig/bmi 40+ Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 Fantastisk! Det er normalt at du gaar ned raskt til aa begynne med. Husk naa har du et normalt kosthold og det har ikke kroppen din vaert vant til. Du har rett, det kostholdet jeg har nå er noe kroppen min slett ikke har vært vant til. Hvis jeg hadde tatt en kaloriberegning av hva jeg spiser nå og sammenlignet med hva jeg spiste før ville jeg fått sjokk. 0 Siter
Gjest er det nok Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 "Hvordan dette prosjektet egentlig startet." Jeg skjønner ikke hva du mener? sjalusi 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.