Gå til innhold

Meldekort vanskelig?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke vanskelig, men merkelig
Skrevet

hvis en er gått fra tu, med overgangsregler, uten å ha handlingsplan, så skal en krysse nei på alt, unntatt det siste spørsmålet.

Har du lest dette et eller annet sted? Huff... jeg har jo tydeligvis krysset feil :(

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

7

• double

5

• Bookworm

5

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Har du lest dette et eller annet sted? Huff... jeg har jo tydeligvis krysset feil :(

Ja, jeg sendte e-post til nav, servicesenter. Fikk det svaret der. og har snakket med min saksbehandler på nav, lokalt. Hun sa det samme.

Skrevet

Det blir jo heller ikke riktig å si at jeg ikke har gjort slik avtalt...siden jeg ikke har noen avtale.

Poenget er at jeg er 100% ufør og kommer nok til å være det resten av livet.

Uansett så er statusen min nå: "Ferdig beregnet", så det har vel gått greit. Antar jeg.

''Uansett så er statusen min nå: "Ferdig beregnet", så det har vel gått greit. Antar jeg.''

Denne må du følge opp, det er riktig at vi som tidligere var på TU, skal krysse nei på alt unntatt siste spørsmålet om en ønsker videre kontakt med NAV.

Skrevet

''De spør om jeg har deltatt i aktivitet/arbeid slik avtalt med NAV. Jeg har ingen slik avtale, men svarer ja på alt... Har kun vedtak på TU .''

Jeg er i samme situasjon som deg. Har kun vedtak på TU og skal trolig over på varig. Jeg krysset av "nei" på alle, untatt det siste spørsmålet.

Tenker NAV får litt av en jobb med å rydde opp i alle feilutfylte meldekort, pluss at mange ikke får pengene sine av samme grunn.

Jeg ANER jo ikke hva som er riktig måte å fylle ut på... :-(((

Det riktige er å fylle ut nei på alt bortsett fra siste spørsmål.

Skrevet

Men det må være upraktisk å få penger to ganger i måneden i forhold til at en skal betale husleie osv..

Kan ikke se at det er noe større problem. I starten må man selvfølgelig endre litt på rutiner og trekk hvis man har gått fra månedsutbetalinger, men det er ikke noe problem etter en stund.

Slik sett så har jo ikke dette noe med AAP å gjøre heller, det er også mange arbeidsplasser som har lønn hvert 14. dag, så slik sett blir det på samme måte som hvis en skulle ha byttet jobb...

Gjest Ikke vanskelig, men merkelig
Skrevet

''Uansett så er statusen min nå: "Ferdig beregnet", så det har vel gått greit. Antar jeg.''

Denne må du følge opp, det er riktig at vi som tidligere var på TU, skal krysse nei på alt unntatt siste spørsmålet om en ønsker videre kontakt med NAV.

Har snakket med dem idag. Det er en innkjøringsfase nå, så de regner med at folk gjør feil i begynnelsen. Skal krysse av riktig fra neste gang av :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...