Gå til innhold

NHD mener at ingen skal være et offer!

Anbefalte innlegg

Gjest Så leit
Skrevet

Har du hatt en jævlig barndom og sliter med det er det din egen skyld! Ikke sant NHD?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er ikke ens egen skyld. Tross dette er det ingen selvsagt ting at en ikke kan arbeide og forsørge seg selv.

På verdensbasis har storparten av barna en vanskelig barndom.

Gjest solfryd
Skrevet

Det var nok ikke sånn han mente det, og det vet du godt.

Bruk heller energien din til å øse ut din frustrasjon, bitterhet og galle ut til en behandler i RL. Det hjelper mer enn å skrive her inne. :-)

Gjest Så leit
Skrevet

Nei, det er ikke ens egen skyld. Tross dette er det ingen selvsagt ting at en ikke kan arbeide og forsørge seg selv.

På verdensbasis har storparten av barna en vanskelig barndom.

Du er så arrogant. Du kan ikke si at flesteparten av verdens barn vokser opp med foreldre som hater hverandre.

Gjest Så leit
Skrevet

Det var nok ikke sånn han mente det, og det vet du godt.

Bruk heller energien din til å øse ut din frustrasjon, bitterhet og galle ut til en behandler i RL. Det hjelper mer enn å skrive her inne. :-)

Ingen behandler forstår det fordi de har ikke opplevd det samme selv. Behandlere kan kun forstå hvis de har opplevd det samme selv, dessverre!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du er så arrogant. Du kan ikke si at flesteparten av verdens barn vokser opp med foreldre som hater hverandre.

Ca halvparten av alle forhold/ekteskap ender med havari. Skulle det bety at alle deres barn skulle bli uføre?

Gjest Så leit
Skrevet

Ca halvparten av alle forhold/ekteskap ender med havari. Skulle det bety at alle deres barn skulle bli uføre?

Om foreldrene skilte lag da barna var unge hadde det vært bedre for barna ja!

Gjest Så leit
Skrevet

Om man bor sammen med foreldre som "holder" sammen til man flytter ut som 24-åring, så tar man skade av det, forstår du?

Skrevet

Ingen behandler forstår det fordi de har ikke opplevd det samme selv. Behandlere kan kun forstå hvis de har opplevd det samme selv, dessverre!

Hva skal egentlig behandlerne forstå ?

Gjest Så leit
Skrevet

Om man bor sammen med foreldre som "holder" sammen til man flytter ut som 24-åring, så tar man skade av det, forstår du?

Og når i tillegg boligen er skaffet av sin mor der hun jobber.

Gjest solfryd
Skrevet

He he, hvorfor holdt DU ut i 24 år? Du var jo fri til å gå da du var 18.... Og kanskje før det også.

Gjest Så leit
Skrevet

He he, hvorfor holdt DU ut i 24 år? Du var jo fri til å gå da du var 18.... Og kanskje før det også.

Slike kvinner som deg hater jeg! Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse. Jeg er redd for mennesker, og unnviker dem!

Gjest solfryd
Skrevet

Slike kvinner som deg hater jeg! Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse. Jeg er redd for mennesker, og unnviker dem!

Å hjelpes... Du høres ut som en sutrende tre-åring! Skjerp deg! her inne har vel de fleste av oss våre diagnoser....

Jeg har selv faktisk også fått unnvikende pf-diagnose en gang, men jeg prøver å komme meg ut av det, og lykkes gradvis. Er mye bedre nå. Kan ikke huske at jeg hatet noen da. Det var vel heller sånn at jeg hatet meg selv. Jeg syntes at alle andre var bedre enn meg. Og jeg følte meg forlegen i andres nærvær fordi jeg var mindre verdt/dummere/rarere enn dem, osv. Hatet gikk inn til meg selv og ikke ut til andre.

Gjest solfryd
Skrevet

Å hjelpes... Du høres ut som en sutrende tre-åring! Skjerp deg! her inne har vel de fleste av oss våre diagnoser....

Jeg har selv faktisk også fått unnvikende pf-diagnose en gang, men jeg prøver å komme meg ut av det, og lykkes gradvis. Er mye bedre nå. Kan ikke huske at jeg hatet noen da. Det var vel heller sånn at jeg hatet meg selv. Jeg syntes at alle andre var bedre enn meg. Og jeg følte meg forlegen i andres nærvær fordi jeg var mindre verdt/dummere/rarere enn dem, osv. Hatet gikk inn til meg selv og ikke ut til andre.

Innrømmelse: Jo, jeg har hatet, og jeg gjør det fremdeles i perioder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...