Gjest noen tanker Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Kan det faktisk være sånn at en del mennesker er "overdiagnostisert" innenfor psykiatri mens de heller skulle hatt en hypotereose-diagnose (som er underdiagnostisert)? Bare lurer. Driver og leser litt om hypotereose siden jeg mest sannsynlig har det. Mange av symptomene på Hypotereose ligner veldig på mine symptomer som psykisk syk. F.eks. Kronisk trøtthet og slitenhet, depresjoner, tungsinn, treghet i kognitiv funksjon. Eller er det mulig at det er symptomer på begge deler? Hvem vet. Ikke jeg iallefall. Æsj, jeg får slutte å gruble sånn. :-( 0 Siter
FGT Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Det sikreste du kan kjøre i første omgang er å ta en blodprøve, på den måten får du i hvertsfall avkreftet eller bekreftet dette med stoffskiftet. 0 Siter
Gjest noen tanker Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Det sikreste du kan kjøre i første omgang er å ta en blodprøve, på den måten får du i hvertsfall avkreftet eller bekreftet dette med stoffskiftet. Har tatt blodprøve som viste lavt stoffskifte, men legen ville kontrollsjekke med ny blodprøve. Jeg tok den nye (nr.2) på torsdag, og om den viser det samme begynner jeg på tabletter. Så diagnosen er "nesten" klar. Men jeg har tenkt litt mer. Det er jo mange sykdommer hvor de nevnte symptomer i første innlegg forekommer, så det ene behøver ikke utelukke det andre. Dessuten er det andre symptomer som helt klart taler til "fordel" for psykisk lidelse hos meg, og som ikke forekommer i somatiske lidelser. Så da ER jeg nok syk, mest sannsynlig på begge måter. Pluss på en del andre områder. Jaja, like greit å bli ferdig med alt nå, så slipper jeg kanskje å leve til jeg blir 80. 0 Siter
FGT Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Har tatt blodprøve som viste lavt stoffskifte, men legen ville kontrollsjekke med ny blodprøve. Jeg tok den nye (nr.2) på torsdag, og om den viser det samme begynner jeg på tabletter. Så diagnosen er "nesten" klar. Men jeg har tenkt litt mer. Det er jo mange sykdommer hvor de nevnte symptomer i første innlegg forekommer, så det ene behøver ikke utelukke det andre. Dessuten er det andre symptomer som helt klart taler til "fordel" for psykisk lidelse hos meg, og som ikke forekommer i somatiske lidelser. Så da ER jeg nok syk, mest sannsynlig på begge måter. Pluss på en del andre områder. Jaja, like greit å bli ferdig med alt nå, så slipper jeg kanskje å leve til jeg blir 80. Ja, det stemmer, men det vil jo vise seg snart hva slags psykiske plager som forsvinner og hva som blir igjen. 0 Siter
Gjest noen tanker Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Ja, det stemmer, men det vil jo vise seg snart hva slags psykiske plager som forsvinner og hva som blir igjen. Ja, akkurat det blir veldig spennende å se... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.