Gå til innhold

Gonore

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hallo! Min sexpartner var i Brasil rundt juletidene. Han ble påvist gonore og etter at jeg har selv tok en gonorerøve, viste den at jeg var smittet. Jeg har fått behandling for dette. Saken er at min sexpartner prøver å overbevise meg at han har ikke hatt noe form for seksulet samleie med andre. Hans forklaring på hvorfor han ble smittet er at en prostituert som prøvde å selge seg for han, slikket på hånden sin og tok på penisen hans. Denne kontakten varte i bare noen sekunder. Hvor stor sjanse er det for at smitten fant sted da? Dette er et veldig sårt tema for meg og jeg finner det vanskelig å kontakte fastlegen min med dette spørsmålet. Jeg håper på et svar fra dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344346-gonore/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er noe vi sier ofte, spesielt i forbindelse med infeksjonssykdommer, og seksuelt overførte infeksjoner: "Man skal aldri si aldri i medisin". Det jeg mener med dette at man kan ikke utelukke at gonokokkinfeksjon blir overført på denne måten som din partner forteller deg. Men sannsynlig er det ikke. Den overveiende andelen av Gc infeksjoner overføres ved direkte kontakt. På den andre siden er det beskrevet at smitte KAN skje indirekte, overført via hender, dolokk, dørhåndtak, o.l. Det er også kjent at prostituerte har ganske ofte gonoré, og at infeksjonen er vesentlig mer hyppig i enkelte andre deler av verden enn i Skandinavia. Brasil er, etter det jeg vet, et slikt sted. Konklusjonen min er at det er ikke spesielt sansynlig, men man kan ikke utelukke. Du blir neppe helt overbevist av et slikt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344346-gonore/#findComment-2917919
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...