Gå til innhold

Når bidrag uteblir... forts. og utblåsning

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Mekling kommer IKKE på tale. Jeg vil ikke se den fyren for mine øyne mer. Men ja, jeg skal i møte med Nav. Og jeg må i møter med mange instanser i Nav også, tror jeg, for jeg blir nødt til å søke om all den støtten jeg kan få.... hva er det for noe alt sammen... bostøtte i alle fall.

Barna er faktisk skånet så godt det lar seg gjøre i denne situasjonen. Jeg snakker aldri om faren deres med dem utover det de forteller meg eller spør om, og de er lykkelige unger som har det så bra som de kan ha det. De følges opp veldig godt på det de driver med, og de er min absolutte førsteprioritet her i livet på alle måter når de er hos meg.

Greia er at jeg lurer på hvilke stønader jeg kan søke på, for å få endene til å møtes. Jeg er arbeidsledig, lønna varierer mellom 7-8000 og 20000 i måneden, avhengig av hvor mange ekstravakter jeg får. Dagpenger får jeg kun dersom jeg ikke jobber over 20 timer i løpet av to uker. Gjør jeg det, faller dagpengene bort. Får jeg én time for mye med jobb i løpet av to uker, taper jeg mange tusen kroner. Jeg prøver jo selvsagt å jobbe mest mulig, få flest mulig timer, slik at jeg ikke trenger dagpengene.

Det er skikkelig trangt økonomisk fra før, og nå blir det enda verre. Selge huset, kanskje... men det går i barnas disfavør siden de har skolen i umiddelbar avstand, alle aktiviteter som foregår der på kveldene, vennene deres bor rundt her osv.

Det blir barna det går utover, dersom faren stopper alt sammen på denne måten. Jeg klarer meg uten penger for en periode, så lenge jeg har til å dekke regningene mine.

Ja, vi må betale 850 kroner hver for at Nav skal regne ut hvor mye han skal betale i bidrag. Det er det verdt, jeg kan godt betale hele greia selv bare for å få det gjort, men jeg skal først i møte med Nav for å se ca hvor mye det vil bli, ut fra tallene i likningen. Deretter vil de kontakte han for å få tilsendt de nøyaktige tallene, om jeg velger å faktisk gjøre noe med det. Det er nå vel strengt tatt straffbart å jukse med dette for hans del...

Er det andre ting jeg kan gjøre i forhold til økonomien?

Vurderer å søke sosialstønad for å få betalt strømmen, forøvrig... fy flate for ei vanvittig strømregning som kom nå sist...

''Mekling kommer IKKE på tale. Jeg vil ikke se den fyren for mine øyne mer. ''

Du har krav på separat mekling på familievernkontoret dersom det er en meklingsattest du er ute etter. Du trenger evt det for å kunne endre på samværsordningen dersom han ikke er interessert i å gjøre om på den. Og med din lave inntekt vil jeg tro du har krav på fir rettshjelp dersom du skulle trenge det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...