Gå til innhold

Cipralex - men allikevel nedstemt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Leeeenge siden jeg har skrevet et innlegg her inne nå.. Men lurer litt på noe. Jeg gikk tidligere på 15mg Cipralex, men følte meg bra lenge og reduserte derfor dosen til 10mg i desember. I slutten av februar gikk jeg på en smell. I det siste har det vært litt mye for meg. 26.09 brant huset vårt, i januar fikk min farfar beskjed om at han snart skal dø av en utposning på hovedpulsåren (han lever enda), samme måned fikk jeg en stor stein i hodet på jobb og fikk hjernerystelse, min mormor ligger på sykehus med en uforklarlig lidelse som ingen finner noen forklaring på og jeg har dessuten fått beskjed om at min avdeling på jobb skal legges ned og jeg blir arbeidsløs fra 1. juli. Jeg får dessuten stri med min ex, som jeg har 1 felles barn med (snart 6 år gammel). Hun oppfører seg veldig irrasjonelt, og innehar en lidelse som gjør at hun ikke klarer å tenke særlig langt frem i tid. Dette har gjort at jeg føler at hun ikke vil klare å følge opp barnet gjennom skolen, og jeg har bestemt meg for å prøve å få hovedomsorg for barnet pga dette og alle problemene. Jeg har dessuten måttet stått for planleggingen av nytt hus etter huset vårt brant, og har tatt på meg ansvaret for å selge min samboers leilighet. Fikk forøvrig en veldig god pris for denne etter min iherdige innsats. Nå sitter jeg igjen med at jeg føler meg nedstemt og har en masse kroppslige symptomer. Jeg har stikkende smerter i magen, kramper og vondt høyt oppe midt i brystet, slapp og trøtt, anfallsvis stikkende hodepine, piping i ørene vekselvis, får lett vondt i kroppen, fryser, har problemer med å fokusere synet, blir periodevis tungpustet og mangler energi og tiltakslyst. Jeg har jo ingen rasjonell forklaring på alle de kroppslige symptomene (ikke legen heller) og da kommer selvfølgelig angsten krypende. Selv om jeg tar medisinen til rett tid alltid. Det legges til at jeg alltid, uten unntak, føler meg best på morgenen etter jeg har våknet skikkelig, og så blir jeg verre og verre utover dagen til jeg legger meg. Er det rasjonelt at jeg sliter psykisk etter slikt stress og slike belastninger? Har i samråd med legen økt dosen Cipralex til 15mg igjen for en ukes tid siden, men kjenner fortsatt ingen forskjell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...