Gjest Anonym pga tingenes tilstand Skrevet 16. mars 2010 Skrevet 16. mars 2010 Hei Nils H! Takker for tidligere meget oppklarende svar! Jeg lurer på noe angående min eks-samboer, som jeg har 1 felles barn med. Hun har store problemer; hun er meget irrasjonell, lover bedring ved møter men ser ut til å glemme dette etter 4-5 dager, oppfører seg som en liten unge noen ganger, er alltid opptatt av å hevde seg ved å skryte av alt hun har av fysiske ting. Det synes som hennes eneste forsvar når jeg prøver å holde en seriøs og rolig diskusjon er å fyke opp og bli sint. Hun har fått diagnostert dysleksi og mangler mange fag fra skolen. Hun klarer ikke å fylle ut et enkelt skjema, og sliter med grunnleggende matematikk. Det synes som det er "noe mer" enn bare dysleksi som feiler henne, siden hun ikke klarer å gjengi en nylig samtale, og ikke klarer å forklare enkle ting. Hun kan ingen geografi, og man kan ikke holde en dyp samtale med henne da hun rett og slett ikke forstår. Hun har vært til utredning hos DPS, og dette førte til at psykologen anbefalte henne å gå over til uføretrygd, noe hun ikke etterfulgte. Mitt spørsmål til deg er derfor følgende: Hva er det som feiler denne kvinnen? På forhånd takk! 0 Siter
Gjest Anonym pga tingenes tilstand Skrevet 16. mars 2010 Skrevet 16. mars 2010 Glemte å nevne at hun er avhengig av å ha sin far tilstede ved møter osv. og det er han som tar avgjørelsene for henne. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mars 2010 Skrevet 16. mars 2010 Min første tanke er lavt evnenivå. 0 Siter
Gjest Anonym pga tingenes tilstand Skrevet 16. mars 2010 Skrevet 16. mars 2010 Min første tanke er lavt evnenivå. Takk for svar! Hva menes med lavt evnenivå? Altså hvor går definisjonen? Kan jeg i en eventuell rettstvist forlange at retten innhenter opplysninger fra hennes utredning hos DPS, eller har disse en uomtvistelig taushetsplikt? 0 Siter
Orio Skrevet 16. mars 2010 Skrevet 16. mars 2010 Takk for svar! Hva menes med lavt evnenivå? Altså hvor går definisjonen? Kan jeg i en eventuell rettstvist forlange at retten innhenter opplysninger fra hennes utredning hos DPS, eller har disse en uomtvistelig taushetsplikt? Du kan ikke kreve å få utlevert noe fra dps i forbindelse med en tvist om omsorg/foreldreansvar. Det kan heller ikke retten. 0 Siter
Gjest Anonym pga tingenes tilstand Skrevet 16. mars 2010 Skrevet 16. mars 2010 Du kan ikke kreve å få utlevert noe fra dps i forbindelse med en tvist om omsorg/foreldreansvar. Det kan heller ikke retten. ...men retten kan utnevne en sakkyndig som vurderer hennes tilstand som jeg har skjønt? 0 Siter
Gjest hun bør kanskje ha en verge Skrevet 16. mars 2010 Skrevet 16. mars 2010 Jeg tror hun har liten hjerne. Lav iq. Evneveik het det før i tiden. 0 Siter
Gjest Anonym pga tingenes tilstand Skrevet 16. mars 2010 Skrevet 16. mars 2010 Jeg tror hun har liten hjerne. Lav iq. Evneveik het det før i tiden. Hvis hun skal ha en verge må hun umyndiggjøres først. Og umyndiggjorte personer kan ikke ta vare på egne barn. Fordel for meg, men ikke for barnet, da hun jo må få ha samvær med h*n. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.