Gå til innhold

Elexia

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg trener idag på SATS, men vurderer å bytte til Elexia. Sistnevnte er nærmere jobben og jeg kunne tenkt meg å begynne å trene rett etter jobb.

Var innom Elexia igår for å høre om de hadde en brosjyere samt prisliste. Fikk da vite at prisliste hadde de ikke, og de som stod i resepsjonen hadde heller ikke lov til å si noe om pris – da måtte jeg snakket med en konsulent. Jeg fikk så snakket med en konsulent, som spurte en del spørsmål før hun ville at vi skulle gå gjennom hele treningsstudioet for å se hva de tilbyr. Etter det skulle vi ta en prat på kontoret hennes ang pris osv. Jeg fortalte at jeg har trent mange år på treningsstudio, så jeg vet hva det innebærer, og er mest interessert i å vite hva prisen er i forhold til der jeg trener idag. Det kunne jeg ikke få vite før vi hun hadde guidet meg rundt lokalet. Jeg synes dette opplegget var veldig merkerlig.

Ettersom jeg ikke hadde tid til denne guiden igår så har jeg fått ny time på torsdag. Men til spørsmålet mitt; er det noen som trener på Elexia, og hva betaler dere? På grunn av alt dette hemmelighetskremmeri rundt prisen så begynner jeg å lure på om det koster 1000kr måneden eller noe sånt..? Jeg betaler idag 500kr, og det gjør meg ingenting å betale litt mer, men det dobbelte er kanskje litt drøyt.

Gjest fuck Elixia
Skrevet

Elixias konsept er half way to hell. Og urettferdig. Noen får trene der for 300 kr, noen for 450 kr, og andre må betale 530 kr osv. Møkksystem.

Skrevet

Bare ved å lese innlegget ditt kjenner jeg at Elixia ikke ville stått på kanskje-lista engang om jeg hadde vurdert å begynne på et treningssenter. Sånn "vi er så viktige"-dritt gidder jeg ikke.

Mary Poppins
Skrevet

Bare ved å lese innlegget ditt kjenner jeg at Elixia ikke ville stått på kanskje-lista engang om jeg hadde vurdert å begynne på et treningssenter. Sånn "vi er så viktige"-dritt gidder jeg ikke.

Jeg er helt enig. Er selv veldig negativ kjenner jeg, det er bare det at jeg veldig gjerne vil trene der istedet, pga at det ligger rett ved siden av jobben min :/

Mary Poppins
Skrevet

Elixias konsept er half way to hell. Og urettferdig. Noen får trene der for 300 kr, noen for 450 kr, og andre må betale 530 kr osv. Møkksystem.

Det var akkurat det jeg sa til hun konsulenten - altså hvorfor er prisen så hemmelig, er det fordi dere gir ulike priser avhengig av hva folk jobber som/tjener osv? Da lo hun for sånn var det overhodet ikke..

Skrevet

Dette hadde ikke jeg giddet. Møt opp på torsdag. Si omtrent hva/hvor mye du trener. Og si da at du har trent lenge, og kun er ute etter pris. Dersom de ikke kan gi deg dette så hadde ikke jeg giddet.

Du kan jo også si at du kun har tid til å snakke med dem i 10 minutter. Du er kunden og kan sette grenser her.

Skrevet

Vet ikke hva det koster, tror det er omtrent det samme som SATS. Men jeg kjenner at jeg ikke kommer til å bli medlem der... Orker ikke sånn salgs- og markedsføringsstrategi der du ikke får svar på spørsmålene dine, det gir meg følelsen av å bli lurt. Minner meg om da jeg var i et Time Share-kompleks i syden...

Gjest gurua
Skrevet

Vet du hvorfor det er sånn? Har det ikke noe med om arbeidsgivere sponser en del av treningen f.eks?

Skrevet

Vet ikke hva det koster, tror det er omtrent det samme som SATS. Men jeg kjenner at jeg ikke kommer til å bli medlem der... Orker ikke sånn salgs- og markedsføringsstrategi der du ikke får svar på spørsmålene dine, det gir meg følelsen av å bli lurt. Minner meg om da jeg var i et Time Share-kompleks i syden...

Helt enig og dersom mange nok protesterer mot dette så må de da endre det? Hvis folk ikke gidder trene der så tjener de jo heller ikke noe...

Gjest prust
Skrevet

Det virker da ulovlig å ha det slik? Er det ikke noe som er lovfelt i lov eller forskrift om åpenhet om priser?

Det har jo vært mye snakk om det ift legekontorer og tannlegekontorer.

Mary Poppins
Skrevet

Hvis du går inn her og velger ditt treningssenter, får du opp priser:

http://www.elixia.no/joinonline/

Åja flott! Takk. Ddet var en del dyrere. Jeg sjekket nå nettopp hva jeg egentlig betaler idag og det er 479Kr. Hos Elexia koster tilsvarende medlemskap 679Kr. Så det er vel derfor de bruker denne taktikken med å skulle ha samtale med konsulent osv.

Det er snakk om at vi skal få bedriftsmedlemskap der, og da blir det nok noe rimeligere.

Gjest fuck Elixia
Skrevet

Vet du hvorfor det er sånn? Har det ikke noe med om arbeidsgivere sponser en del av treningen f.eks?

Systemet deres er ikke vanntett. Venninna mi fikk en pris som var langt lavere enn den jeg ble presentert. Hvorfor spurte jeg. Fordi hun jobber i kommunen var svaret. Ok, men jeg er ikke interessert i betale mer enn venninna mi. Ok, sa de, og hostet opp en lavere månedspris.

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg prøvde å forhøre meg om priser der en gang, og de skulle ha fullt navn og telefonnr skrevet inn i en besøksbok bare fordi jeg sto i resepsjonen. (Det ville jeg ikke, så for meg telefoner og sms-reklame)

Fikk beskjed om å vente på en konsulent, jeg sa - jeg skal snart på bussen, kan jeg ikke bare få en prisliste? Nei det gikk ikke.

Konsulenten som etter hvert dukket opp hadde visst gått på smilekurs, men det var ikke snakk om å få noen prisliste. Vi måtte ha et møte. Jeg har ikke tid, svarte jeg, må på bussen straks. Ja, men kan vi kanskje avtale en tid for et møte? *sukk*..

Det endte med at jeg takket nei mens jeg rygget ut derfra. Nå trener jeg på Sats.

Gjest trening ute i naturen er gratis
Skrevet

Det var akkurat det jeg sa til hun konsulenten - altså hvorfor er prisen så hemmelig, er det fordi dere gir ulike priser avhengig av hva folk jobber som/tjener osv? Da lo hun for sånn var det overhodet ikke..

Du kan sikkert prute prisen så det ikke blir dyrere enn der du trente før. For et opplegg, virkelig noe for Tv2-hjelper deg og forbrukerombudet.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg prøvde å forhøre meg om priser der en gang, og de skulle ha fullt navn og telefonnr skrevet inn i en besøksbok bare fordi jeg sto i resepsjonen. (Det ville jeg ikke, så for meg telefoner og sms-reklame)

Fikk beskjed om å vente på en konsulent, jeg sa - jeg skal snart på bussen, kan jeg ikke bare få en prisliste? Nei det gikk ikke.

Konsulenten som etter hvert dukket opp hadde visst gått på smilekurs, men det var ikke snakk om å få noen prisliste. Vi måtte ha et møte. Jeg har ikke tid, svarte jeg, må på bussen straks. Ja, men kan vi kanskje avtale en tid for et møte? *sukk*..

Det endte med at jeg takket nei mens jeg rygget ut derfra. Nå trener jeg på Sats.

Oi det er prikk lik min erfaring!! Det er tydeligvis ikke tilfeldig det jeg opplevde igår nei. Siden jeg veldig gjerne har lyst til å trene der endte jeg opp med å bestille time hos en konsulent (måtte rekke toget igår) på torsdag. Grr egentlig synes jeg hele opplegget er så håpløst at jeg vil droppe hele greia. Det er bare så dumt at det ikke finnes noe annet bedre alternativ akkurat der jeg jobber.

Mary Poppins
Skrevet

Du kan sikkert prute prisen så det ikke blir dyrere enn der du trente før. For et opplegg, virkelig noe for Tv2-hjelper deg og forbrukerombudet.

Ja jeg skal prøve å prute litt på prisen. Ja herlighet for et opplegg!! Dummeste jeg har vært borti på lenge. Kan ikke fatte og begripe hvordan det opplegget kan lønne seg..

Persille1365381127
Skrevet

Det heter Elixia ;)

Jeg betaler 449 per måned. Jeg har tre venninner som trener der - de betaler fra 550 til 650 om jeg ikke husker feil.

De har ikke faste priser, derfor får du ikke vite prisen. Dersom du er god til å prute, så kan du få en god pris.

Trikset er jo å si at du vurderer å bytte, men at de må komme med et godt tilbud til deg. Si at du betaler 100 kroner mindre enn det du gjør på SATS i dag, så de må minst matche det, og gi deg gratis innmelding. Så kan du heller akseptere å gå litt opp om det er nødvendig ;)

Persille1365381127
Skrevet

Joda, det er derfor :)

Mao; her har du gode muligheter til å teste pruteferdighetene dine!

Mary Poppins
Skrevet

Det heter Elixia ;)

Jeg betaler 449 per måned. Jeg har tre venninner som trener der - de betaler fra 550 til 650 om jeg ikke husker feil.

De har ikke faste priser, derfor får du ikke vite prisen. Dersom du er god til å prute, så kan du få en god pris.

Trikset er jo å si at du vurderer å bytte, men at de må komme med et godt tilbud til deg. Si at du betaler 100 kroner mindre enn det du gjør på SATS i dag, så de må minst matche det, og gi deg gratis innmelding. Så kan du heller akseptere å gå litt opp om det er nødvendig ;)

Er det virkerlig lov å gi forskjellige priser til folk på den måten? Jeg synes det er meget spesielt og ikke minst urettferdig. Dersom jeg trente der og fikk vite at en venninne betalte 100kr mindre for samme medlemskapet ville jeg blitt kraftig forbanna. Det ville jeg ikke funnet meg i rett og slett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...