Gjest Ertina Skrevet 16. mars 2010 Skrevet 16. mars 2010 Jeg har lest en del artikler om unge mennesker ( som regel under 20) som har tatt livet sitt. i intervju med foreldrene så hører jeg nesten alltid at det kom som lyn fra klar himmel. Personen som tok livet av seg var godt likt, var sosial, hadde mange venner, var lykkelig så lyst på fremtiden, ble aldri mobbet osv. Hvordan kan foreldrene vite dette sikkert om sine barn? Kan man vite at sønnen eller dattera er lykkelig selv om h*n smiler ofte? kan man vite sikkert at de ikke har blitt utsatt for mobbing eller baksnakking? Er disse ungdommene veldig gode skuespillere? Har foreldrene vært naive? Eller er dette noe ingen kunne ha forutsett? Jeg forteller aldri mine foreldre om mine problemer, kanskje de derfor går ut i fra at jeg er lykkelig og har det bra? 0 Siter
Gjest Been there, done that Skrevet 16. mars 2010 Skrevet 16. mars 2010 Jeg kan bare av egen erfaring si at det er fullt mulig å leve tett inn på et menneske (ektefelle) uten å ane noe om vedkommendes problemer. Da kan man godt si at selvmordet kommer som lyn fra klar himmel... Av dette har jeg lært at en aldri kan si at en kjenner et annet menneske helt. Og siden jeg har barn, går jeg ikke ut i fra at jeg kjenner dem 100% - det er ikke mulig. Men jeg håper og tror at forholdet oss imellom er så åpent at de vil fortelle meg om de har det vanskelig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.