Gå til innhold

trapper ned på Efexor, voldsom uro hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest bipjente29
Skrevet

Jeg har gått ned på Efexor. jeg tar medisinen om morningen.Om dagen går det bra, men mot kvelden merker jeg at jeg blir veldig urolig og nærmest aggressiv. Vet ikke hvor lenge dette vil holde på. Hva hjelper mot uroen?

Videoannonse
Annonse
Gjest hunnybun
Skrevet

Trappe ned saktere?

En rask gåtur, varm dusj og deretter bok, kveldsmat og en kopp varm te eller varm melk.

(Tryptofan som er i mat gir beroligende effekt, trening/fysisk aktiviet frigjør endorfiner som er kroppens eget "morfin")

Caloni Makaroni
Skrevet

Det kan være du trapper ned for fort.

Men dersom du ikke har hatt noen problemer/avhengighet av B-preparater før, så kan du kanskje høre med legen din om litt hjelp i nedtrappingsprosessen. Jeg fikk resept på Imovane da jeg sluttet med Fontex, husker jeg.

Gjest bipjente29
Skrevet

Det kan være du trapper ned for fort.

Men dersom du ikke har hatt noen problemer/avhengighet av B-preparater før, så kan du kanskje høre med legen din om litt hjelp i nedtrappingsprosessen. Jeg fikk resept på Imovane da jeg sluttet med Fontex, husker jeg.

jeg fikk høre at det var slik jeg skulle trappe ned, og at jeg antakelig ikke ville merke så mye til nedtrappingen. Skulle virkelig ønske at det var obligatorisk at disse legene fikk prøve medisinene og oppleve nedtrappingen selv også.

Går på seroquel så jeg sover godt om natta. Vurderer å ta en sobril eller Rivotril hvis det blir for ille, men det er sikkert ikke bra det heller. er i tillegg i en veldig stressende situasjon, så å trappe ned nå er ikke akkurat heldig, men jeg har ikke noe valg.

Det verste er denne voldsomme uroen. Jeg føler meg så aggressiv og får nærmest lyst til å skrike og hyle til folk, ikke minst dytte til folk som står i veien for meg.....ARG

Gjest Nerda
Skrevet

jeg fikk høre at det var slik jeg skulle trappe ned, og at jeg antakelig ikke ville merke så mye til nedtrappingen. Skulle virkelig ønske at det var obligatorisk at disse legene fikk prøve medisinene og oppleve nedtrappingen selv også.

Går på seroquel så jeg sover godt om natta. Vurderer å ta en sobril eller Rivotril hvis det blir for ille, men det er sikkert ikke bra det heller. er i tillegg i en veldig stressende situasjon, så å trappe ned nå er ikke akkurat heldig, men jeg har ikke noe valg.

Det verste er denne voldsomme uroen. Jeg føler meg så aggressiv og får nærmest lyst til å skrike og hyle til folk, ikke minst dytte til folk som står i veien for meg.....ARG

Efexor er dessverre for noen en "versting" når det kommer til seponeringsproblemer. Hvis du fortsatt har en fast dagsdose som f.ex 75mg. Kunne det være noe å gå ned i 37,5mg tabletter - 2 x daglig? Så trappe ned derifra? Dette er bare en strøtanke. Jeg er ikke lege.

Har du litt Rivotril eller Imovane synes jeg du skal bruke det. Imovane må nå om ikke annet være greit i en overgangsperiode. Søvn må vi ha.

Caloni Makaroni
Skrevet

Hvorfor har du ikke noe valg? Det må være noe ganske viktig, ettersom du godtar alle disse symptomene...

Det kan være greit å bruke noe Sobril og Rivotril i denne perioden. Ikke noen vits i å starte på medisinfri periode helt utslitt og nervevrak..

Gjest been there, done that
Skrevet

Det kan nok hende du trapper ned for fort. Jeg brukte 6 mnd på å trappe ned og da gikk det veldig bra. Halvering av dosen er for mye. Jeg tok ut to kuler av kapslene hver dag. Dvs dag 1, 2 kuler. dag 2, 4 kuler, dag 3, 6 kuler osv. Det tok land tid men var verdt det. Seponere for fort kan være helt forferdelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...