Gå til innhold

Folk som må ha "viljen" sin.

Anbefalte innlegg

Gjest athos
Skrevet

Er med i et nav-tiltak de hun det joober 2 damer om har en ganske hard lederstil. Den ene er tilsynelatende veldig opptatt av og få viljen sin gjennomført. Jeg sa imot henne en gang, og da reagerte hun med å gå å sette seg inn kontoret sitt og furte resten av den tiden som tiltaket varte denne dagen.

Jeg mener jeg var berettiget til å sifra, for hun hadde foreslått bare dårlige betalte og lite lukerative jobber til en av de kvinnelige deltakerne ved tiltaket, jeg tok denne deltakeren i forsvar, og sa at det får da være grenser for hvilke jobber folk skal ta.

Hun reagerte med å sitte på kontoret sitt resten av tiden som sagt.

Jeg luer på om jeg bør snakke med noen om dette, det er jo rene terrorveldet disse to damene bedriver. Og så favoriserer de folk som mener det samme som de selv gjør. Det er nesten sånn at dersom man har andre meninger om ting enn disse to damene, så er det på eget ansvar.

Sånn skal det da ikke være?

Videoannonse
Annonse
Gjest hilsen en leder.
Skrevet

Skjønner ikke holdningen din om at det er grenser for hvilke jobber man skal ta. Alle jobber er viktige selv om man ikke tjener så bra. Er man på tiltak fordi man er arbeidsledig må man jo begynne et sted og det er vel de dårligst betalte jobbene som er lettest å få. Har man først fått en fast jobb er det ofte også lettere å søke andre jobber. Det er bare slik det fungerer.

Gjest athos
Skrevet

Skjønner ikke holdningen din om at det er grenser for hvilke jobber man skal ta. Alle jobber er viktige selv om man ikke tjener så bra. Er man på tiltak fordi man er arbeidsledig må man jo begynne et sted og det er vel de dårligst betalte jobbene som er lettest å få. Har man først fått en fast jobb er det ofte også lettere å søke andre jobber. Det er bare slik det fungerer.

Det er vel slik det fungerer sikkert, men den jobben det gjaldt, var å steke hamburgere på nattestid, noe som jeg mente at kunne være mere passende for yngre folk og studenter.

Denne kvinnen var ca 30 år og ønsket å jobbe innefor helsevesenet.Hun hadde fått mere i trygd enn om hun tok denne jobben.

Spørsmålet er hvor lenge hun hadde holdt i denne jobben med å steke hamburgere på nattestid.

Men jeg ser jo at det er mere gunstig om man kan oppgi at man allerede er i jobb når man søker på jobb, selvfølgelig.

Skrevet

Det er faktisk slik at arbeidsplassen får ganske mye betalt i måneden for å ha folk i tiltak så jeg synes faktisk du har rett og at de ikke skulle sette folk på tiltak i de dårligste jobbene bestandig, men behandle dem på lik linje med andre arbeidstakere.

Jeg lurer på om det er snakk om 22 000 kr i mnd og gratis arbeidskraft for arbeidsgiveren.

Skrevet

Det er faktisk slik at arbeidsplassen får ganske mye betalt i måneden for å ha folk i tiltak så jeg synes faktisk du har rett og at de ikke skulle sette folk på tiltak i de dårligste jobbene bestandig, men behandle dem på lik linje med andre arbeidstakere.

Jeg lurer på om det er snakk om 22 000 kr i mnd og gratis arbeidskraft for arbeidsgiveren.

''Jeg lurer på om det er snakk om 22 000 kr i mnd og gratis arbeidskraft for arbeidsgiveren.''

Det finnes sikkert ulike former for tiltak og ulike former for godtgjørelse, men sist jeg hørte om en konkret sum som ble utbetalt til en arbeidsplass som hadde folk i arbeidspraksis, så var det snakk om at de fikk under 1500,- pr måned. De har riktignok gratisk arbeidskraft, men må finansiere ting som f.eks. pc og kontorplass, noe som er langt fra gratis for bedriftene.

Skrevet

''Jeg lurer på om det er snakk om 22 000 kr i mnd og gratis arbeidskraft for arbeidsgiveren.''

Det finnes sikkert ulike former for tiltak og ulike former for godtgjørelse, men sist jeg hørte om en konkret sum som ble utbetalt til en arbeidsplass som hadde folk i arbeidspraksis, så var det snakk om at de fikk under 1500,- pr måned. De har riktignok gratisk arbeidskraft, men må finansiere ting som f.eks. pc og kontorplass, noe som er langt fra gratis for bedriftene.

Da er det forskjellig for jeg snakket med hun sosionomen jeg kjenner her om dagen :o)

Skrevet

''De har riktignok gratisk arbeidskraft''

Det er så bra med alt som er gratisk!

Skrevet

Det er vel slik det fungerer sikkert, men den jobben det gjaldt, var å steke hamburgere på nattestid, noe som jeg mente at kunne være mere passende for yngre folk og studenter.

Denne kvinnen var ca 30 år og ønsket å jobbe innefor helsevesenet.Hun hadde fått mere i trygd enn om hun tok denne jobben.

Spørsmålet er hvor lenge hun hadde holdt i denne jobben med å steke hamburgere på nattestid.

Men jeg ser jo at det er mere gunstig om man kan oppgi at man allerede er i jobb når man søker på jobb, selvfølgelig.

Helt enig! En viss integritet og respekt må man kunne få, selv om man er i attføringstiltak og skal tilbake i jobb. Jeg skjønner ikke hvilke fordeler på sikt det kan være for en kvinne på 30 å steke hamburger på natta. Hvem andre hadde gjort det?

Nei, kjære vene, et sted går grensen!

Gjest tiltak er et spark bak
Skrevet

Det høres kanskje ut som om det er en grunn til at folk er på tiltak. Er man langtidsarbeidsledig, så er det nesten ikke grenser for hvilke jobber man bør ta. Selv om trygda gir mer. Jeg har vært langtidsledig selv, og tro du meg: Det var mye enklere å få en jobb å leve med når jeg sto i en "dårlig betalt og lite lukurativ jobb" enn når jeg surret omkring på tiltak. Jobber er det nok av, men man må sette i gang med å jobbe om man har et reelt ønske om å delta på det "godt betalte og lukurative" arbeidsmarketet. Og et sted må man begynne.

Det disse damene gjør er vel helst å venne brukeren til tanken på at man ikke kan velge fra øverste hylle når man befinner seg i en tiltaksposisjon. Og at veien videre er langt enklere om man er villig til å begynne et sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...