Gå til innhold

Betennelse i senefester-kronisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan sånne betennelser sette seg og bli kronisk?

Har slitt i flere år nå, klarer å behandle de festene som blir betent kortvarig med is. Med de dukker alltid opp igjen, enten på utsiden hofta eller på forskjellige steder i skuldrene, bak på bladene eller oppe på skuldra.

Når det setter seg i skuldrene påvirker det hele armen på den siden.

Det er dritslitsomt når det står på, og den ene betennelsen avløser den andre.

Har prøvd medikamenter, men det hjelper også bare kortvarig, den tiden jeg tar tabletter og en liten periode etterpå, men det kommer tilbake etter litt.

Noen her som har hatt noe liknende og fått det under kontroll?

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke hatt betennelser i senefester, men har hatt tilbakevendende betennelse i slimpose (som jeg forøvrig ikke hadde hørt om før..).

Tabletter hjalp meg også midlertidig, men mer eller mindre kurert ble jeg ikke før jeg fulgte opp et strekk- og treningsprogram jeg fikk fra naprapat som jeg gikk til behandling hos. Når jeg evt. skulker denne treningen (snakk om 10-30 minutter som skal gjøres så ofte som mulig, helst hver dag, i praksis 2-4 ganger i uken) merker jeg litt murring og skjerper meg.

Vet ikke om ovennevnte kan overføres til senefester.

Skrevet

Har ikke hatt betennelser i senefester, men har hatt tilbakevendende betennelse i slimpose (som jeg forøvrig ikke hadde hørt om før..).

Tabletter hjalp meg også midlertidig, men mer eller mindre kurert ble jeg ikke før jeg fulgte opp et strekk- og treningsprogram jeg fikk fra naprapat som jeg gikk til behandling hos. Når jeg evt. skulker denne treningen (snakk om 10-30 minutter som skal gjøres så ofte som mulig, helst hver dag, i praksis 2-4 ganger i uken) merker jeg litt murring og skjerper meg.

Vet ikke om ovennevnte kan overføres til senefester.

Betennelse i slimposer, hvordan arter det seg?

Skrevet

Kan du ha en revmatisk lidelse som forårsaker dette? I såfall bør du kanskje behandles for grunnlidelsen slik at du unngår stadige oppblusninger.

Hvis ikke, er det trening som kan hjelpe. (Trening kan forresten hjelpe uansett) Du bør få et treningsprogram med styrke- og tøyningsøvelser fra en fysioterapeut.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har det kronisk, og har dessverre ikke fått det under kontroll. Men det som har hjulpet meg litt er eksentrisk trening (google it) kombinert med perioder med tverrfriksjon (google this too) hos fysioterapeut. Det holder det i sjakk, på et vis.

Kjenner jeg har mer vondt nå igjen, så spørs om det ikke er på tide med en periode hos fysio igjen..

Gjest fattigmor
Skrevet

Betennelsen din kan være revmatisk.Vært på revmatisk Klinikk for skikkelig undersøkelse? Sønnen min går det veldig fint med nå.Han trener regelmessig , og det er viktig! De kalte diagnosen på klinikken for hla-b27 .

Gjest Elextra
Skrevet

Betennelse i slimposer, hvordan arter det seg?

Litt vanskelig å beskrive, det var veldig vondt på et punkt inne i hoften. Har også hatt antydning i skulder, og det hang visst sammen med det i hoften, men da kjente jeg symptomene og det fikk ikke utvilke seg.

Her står det litt mer om betemmelse i slimpose: http://www.lommelegen.no/321209/betennelse-i-en-slimpose

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...