Gjest gruer meg veldig........... Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 Jobber i staten i ett helseforetak. Har jeg rett til fri i arbeidstiden for å gå til tannlege? jeg har dessverre en langvarig behandling som skal gå frem til sommeren, slik at det blir en del fravær. Dette er en livsnødvendig behandling. Hva er mine rettigheter her, noen som vet? Kan en tannlege sykemelde meg hvis jeg blir redusert med smerter i denne tiden? Må presentere dette til min arbeidsgiver. 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 Snakk med tannlegen din om en erklæring på behovet for behandling? Du har rett på en viss andel fri med lønn for å gå til lege og tannlege, men hvor mye er jeg ikke sikker på før du må ta fri uten lønn. En tannlege kan ikke sykmelde. 0 Siter
Gjest Får ikke fri med lønn Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 Jeg jobber også i et helseforetak. Vi må bruke avspassering når vi skal til lege og tannlege... 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Går ut i fra at tannlegebesøk går under samme regler som legebesøk. Man har krav på fri m/ lønn dersom man jobber 100 %. Dersom man jobber under 100 % forventes det at man bruker fridagene sine til slike ting. Hvordan praksisen er på de enkelte arbeidsplasser er en annen ting, selvsagt. 0 Siter
Speak Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 I utgangspunktet har du ikke rett til fri verken med eller uten lønn for slikt. Men en del har det i arbeidsavtalen. Det går under velferdspermisjoner. Så du må nok sjekke med arbeidsgiver. Evt. om du er organisert. De har også forhandlet en del avtaler om slike ting. 0 Siter
Gjest Får ikke fri med lønn Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Går ut i fra at tannlegebesøk går under samme regler som legebesøk. Man har krav på fri m/ lønn dersom man jobber 100 %. Dersom man jobber under 100 % forventes det at man bruker fridagene sine til slike ting. Hvordan praksisen er på de enkelte arbeidsplasser er en annen ting, selvsagt. Hvor står det at man har kav på fri med lønn???? 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Hvor står det at man har kav på fri med lønn???? Jeg tenkte ikke så langt da jeg skrev det der i morges, tror jeg. Det er ikke sikkert det er lovfestet at man skal ha lønn. Men FRI skal man få om man jobber 100 %. På jobben min blir man heller ikke trukket i lønn (sikkert derfor jeg surret litt). 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Det kommer helt an på hvilke avtaler dere har fått til på din arbeidsplass, sjekk personlahåndboka. Hvis du ikke har krav på fri, så sjekk om tannlegen praktiserer en ettermiddag/kveld eller to i uka. Stadig flere tannleger forskyver arbeidstiden sin for også å nå de som ikke kan komme fra på dagtid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.