Gå til innhold

Er det destruktiv å shoppe når man er deppa?

Anbefalte innlegg

Gjest cableDrop
Skrevet

Inngår det i en destruktiv handling?

Har hatt en forferdelig dårlig dag i dag. Alt er så vondt i kveld. lurte på om jeg skulle dra til byen å shoppe klær eller noe annet. Jeg tenker ikke å over evne med penger og sånn, men bare det å kjøpe noe nytt kan gjøre humøret mitt litt bedre.

Men bør jeg egentlig forholde meg til mine egne følelser på en annen måte? Er denne shoppingen destruktivt?

Videoannonse
Annonse
Gjest togli
Skrevet

Høres deilig ut :)

Det er tross alt bedre å slukke sorgene med shopping enn med alkohol ;-)

Jeg kan ikke se at dette er noe problem så lenge det ikke skjer ofte, og at man har penger å shoppe for...

Skrevet

Det er fin terapi og trøst :-)

Bare en ikke går konkurs av denne trøsten :-)

Skrevet

Det høres da bare positivt ut å gjøre noe som du kan glede deg litt over :)

Gjest Istapp
Skrevet

Tror det bare er positivt jeg :-)

Det hjelper faktisk mot bekymringer også,har jeg funnet ut og en stakket stund forsvinner tankekjøret,topp spør du meg!

Skrevet

Tror det bare er positivt jeg :-)

Det hjelper faktisk mot bekymringer også,har jeg funnet ut og en stakket stund forsvinner tankekjøret,topp spør du meg!

Tror dette må være en kvinneting. Jeg føler meg glad og lett resten av dagen om jeg har noe nytt i huset. Trenger ikek være dyrt... en ny duk, et duftlys eller en genser på salg... Merkelig. Men det funker som oppmuntring for meg iallefall.

Skrevet

Jeg tror vi er mange som trøsteshopper en gang i blandt :o)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at det skal være destruktivt så lenge det ikke fører til at du ikke har penger til mat eller noe slikt.

Det må da heller være konstruktivt å gjøre noe for å avlede seg selv fra negative tanker.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at det skal være destruktivt så lenge det ikke fører til at du ikke har penger til mat eller noe slikt.

Det må da heller være konstruktivt å gjøre noe for å avlede seg selv fra negative tanker.

Enig, og bare en ny bh eller en fin billig topp, kan gjøre underverker hvis man føler seg litt nede.

Gjest Istapp
Skrevet

Tror dette må være en kvinneting. Jeg føler meg glad og lett resten av dagen om jeg har noe nytt i huset. Trenger ikek være dyrt... en ny duk, et duftlys eller en genser på salg... Merkelig. Men det funker som oppmuntring for meg iallefall.

Enig :-)

Frisker veldig opp med noe nytt,selv om det ikke er noe dyrt. Liker å handle billig jeg,da får en mer for pengene ;)

Gjest Nils Håvard Dahl, privat
Skrevet

Jeg vet ikke om det finnes et faglig svar på dette så lenge en har råd.

Derimot strider det totalt mot mitt private verdisyn. En kjøper ting fordi en trenger det - ikke for gleden ved å kjøpe (som jeg synes er "pervers" :-)

Skrevet

Derimot strider det totalt mot mitt private verdisyn. En kjøper ting fordi en trenger det - ikke for gleden ved å kjøpe (som jeg synes er "pervers" :-)

Du bør høre på Bjørn Eidsvåg sin "Eg er bare ein Mann" eller du kan lese første verset her: http://www.lyricstime.com/bj-rn-eidsv-g-bare-ein-mann-lyrics.html

Tipper man kan finne kjønnsforskjeller i forhold til dette temaet...*s*

Gjest togli
Skrevet

''Derimot strider det totalt mot mitt private verdisyn. En kjøper ting fordi en trenger det - ikke for gleden ved å kjøpe (som jeg synes er "pervers" :-)''

Denne uttalelsen viser bare hvor lite mannfolk egentlig skjønner ;-P

Skrevet

''Derimot strider det totalt mot mitt private verdisyn. En kjøper ting fordi en trenger det - ikke for gleden ved å kjøpe (som jeg synes er "pervers" :-)''

Denne uttalelsen viser bare hvor lite mannfolk egentlig skjønner ;-P

Akkurat her er jeg nok forholdsvis enig med NHD... Selv om jeg ikke er mann. Har ikke shopping-gen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nå fikk du en _stor_ stjerne i boka mi:)))

Gjest togli
Skrevet

Akkurat her er jeg nok forholdsvis enig med NHD... Selv om jeg ikke er mann. Har ikke shopping-gen.

Sikker på du ikke er lesbe? ;-P

Jeg har nemlig en kompis som er homse og som elsker shopping, så han skal være med meg og ei venninne på jentetur til Tallinn for shopping og spa om noen uker ;-)

Skrevet

Jeg har nemlig en kompis som er homse og som elsker shopping, så han skal være med meg og ei venninne på jentetur til Tallinn for shopping og spa om noen uker ;-)

Forholdsvis sikker ;-)

Skrevet

Jeg irriterer meg forøvrig stort over de Bohus-reklamene hvor de sier til damen: "Føler du deg litt alene om å ville friske opp hjemme"...og mannen skal framstå som håpløs og sidrumpet.

I 2010 hvor miljø er såpass i fokus, og så gjør man narr av de som ikke behøver å ha ny sofa eller puter eller gardiner - fordi det gamle ikke er "fresh". Blæh!

Gjest motefreak
Skrevet

er det perverst å kjøpe deg ny genser fordi du har lyst på en ny en for å fornye deg litt når du har mange gensere fra før???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...