Gjest togli Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Forholdsvis sikker ;-) Okei, sikkert et sjeldent eksemplar av rasen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Jeg irriterer meg forøvrig stort over de Bohus-reklamene hvor de sier til damen: "Føler du deg litt alene om å ville friske opp hjemme"...og mannen skal framstå som håpløs og sidrumpet. I 2010 hvor miljø er såpass i fokus, og så gjør man narr av de som ikke behøver å ha ny sofa eller puter eller gardiner - fordi det gamle ikke er "fresh". Blæh! Hehe, men er jo tatt litt på kornet da (for å overgeneralisere ) Reklamer kan være ganske irriterende, ja 0 Siter
Gjest per-vers Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Derimot strider det totalt mot mitt private verdisyn. En kjøper ting fordi en trenger det - ikke for gleden ved å kjøpe (som jeg synes er "pervers" :-) er det perverst å kjøpe deg ny genser fordi du har lyst på en ny en for å fornye deg litt når du har mange gensere fra før??? Jeg må være den mest "perverse" jeg kjenner. ) 0 Siter
Gjest per-vers Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Jeg irriterer meg forøvrig stort over de Bohus-reklamene hvor de sier til damen: "Føler du deg litt alene om å ville friske opp hjemme"...og mannen skal framstå som håpløs og sidrumpet. I 2010 hvor miljø er såpass i fokus, og så gjør man narr av de som ikke behøver å ha ny sofa eller puter eller gardiner - fordi det gamle ikke er "fresh". Blæh! Jeg synes de reklamene er kjempefestlige. :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Akkurat her er jeg nok forholdsvis enig med NHD... Selv om jeg ikke er mann. Har ikke shopping-gen. Har ikke shopping gen, jeg heller. Men likevel gleder jeg meg over å kunne kjøpe de tingene, jeg trenger. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Har ikke shopping gen, jeg heller. Men likevel gleder jeg meg over å kunne kjøpe de tingene, jeg trenger. ''Har ikke shopping gen, jeg heller. Men likevel gleder jeg meg over å kunne kjøpe de tingene, jeg trenger.'' Gjør du? Gleder meg mer over å kjøpe de tingene jeg IKKE virkelig trenger, jeg! :-) Men ikke dermed sagt at jeg finner glede i shoppingen kun for shoppingens skyld, akkurat dét skjønner jeg ikke. Altså om du ser bort fra gleden over at man kan kjøpe alt man virkelig trenger uten bekymring, men det er jo ikke nettopp noe man reflekterer over hver gang man er i butikken. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 ''Har ikke shopping gen, jeg heller. Men likevel gleder jeg meg over å kunne kjøpe de tingene, jeg trenger.'' Gjør du? Gleder meg mer over å kjøpe de tingene jeg IKKE virkelig trenger, jeg! :-) Men ikke dermed sagt at jeg finner glede i shoppingen kun for shoppingens skyld, akkurat dét skjønner jeg ikke. Altså om du ser bort fra gleden over at man kan kjøpe alt man virkelig trenger uten bekymring, men det er jo ikke nettopp noe man reflekterer over hver gang man er i butikken. I vinter kjøpte jeg meg pels, og det har jeg gledet meg over mange ganger i løpet av denne kalde vinteren. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 I vinter kjøpte jeg meg pels, og det har jeg gledet meg over mange ganger i løpet av denne kalde vinteren. Det skjønner jeg! 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Akkurat her er jeg nok forholdsvis enig med NHD... Selv om jeg ikke er mann. Har ikke shopping-gen. ikke jeg heller. Er visst ikke så mange av oss.... ;-) 0 Siter
Gjest cableDrop Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Tror dette må være en kvinneting. Jeg føler meg glad og lett resten av dagen om jeg har noe nytt i huset. Trenger ikek være dyrt... en ny duk, et duftlys eller en genser på salg... Merkelig. Men det funker som oppmuntring for meg iallefall. Jeg handler ofte på Freetex og gleder meg over å kjøpe noe nytt samtidig som jeg er miljøvennlig og pengene går til et godt formål. Noe av gleden med å shoppe for meg er ikke egentlig å kjøpe alt som jeg ikke trenger med å se på ting og velge hva jeg har lyst på. Og hva trenger jeg? Jeg kan jo overbevise meg selv om at jeg trenger alt. Alltid en grunn for å kjøpe noe nytt. 0 Siter
Gjest CableDrop Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Jeg vet ikke om det finnes et faglig svar på dette så lenge en har råd. Derimot strider det totalt mot mitt private verdisyn. En kjøper ting fordi en trenger det - ikke for gleden ved å kjøpe (som jeg synes er "pervers" :-) men hva om jeg kjenner glede ved å kjøpe ting som jeg trenger? I dag kjøpte jeg meg en ny jakke fordi jeg følte at jeg trengte en ny jakke. Burde jeg fremdeles brukt de gamle, og sydd på nye knapper og lappet sammen hullene? 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Jeg vet ikke om det finnes et faglig svar på dette så lenge en har råd. Derimot strider det totalt mot mitt private verdisyn. En kjøper ting fordi en trenger det - ikke for gleden ved å kjøpe (som jeg synes er "pervers" :-) Mener du at kvinner er stort sett mer perverse enn menn? Alle kjenner til sykehushierarki hvor legene er øverst og vaskehjelpene nederst. Er det blitt perverst nå når kjønnsfordelingen har forandret seg? 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Jeg vet ikke om det finnes et faglig svar på dette så lenge en har råd. Derimot strider det totalt mot mitt private verdisyn. En kjøper ting fordi en trenger det - ikke for gleden ved å kjøpe (som jeg synes er "pervers" :-) Ikke fortell meg at du bare har ting du trenger. Det tror jeg ikke noe paa ) 0 Siter
cathlin Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Du bør høre på Bjørn Eidsvåg sin "Eg er bare ein Mann" eller du kan lese første verset her: http://www.lyricstime.com/bj-rn-eidsv-g-bare-ein-mann-lyrics.html Tipper man kan finne kjønnsforskjeller i forhold til dette temaet...*s* Gud, frosken, alt som har med Bjørn Eidsvåg å gjøre er grusomt og desillusjonert. Jeg vil ikke anbefale han til noen. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 Jeg vet ikke om det finnes et faglig svar på dette så lenge en har råd. Derimot strider det totalt mot mitt private verdisyn. En kjøper ting fordi en trenger det - ikke for gleden ved å kjøpe (som jeg synes er "pervers" :-) Hva om "gleden ved å kjøpe" får en til å endre fokus - er det fortsatt like "perverst"? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.