Gå til innhold

lysten på alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest quick buzz
Skrevet

jeg har fått strengt forbud av min samboer mot å drikke noe som helst på mange måneder.

dette er 1 fredagen på så lenge jeg kan huske at jeg ikke drikker noe som helst.

jeg har perioder hvor jeg sklir veldig ut med alkoholen, kan drikke hver dag, fra frokost t kvelds i enkelte perioder.

og siden min samober til slutt fant flasker og tomme ølbokser rundt forbi, har jeg nå fått forbud.

det er veldig vanskelig å la være, sitter med uro i kroppen, føler meg deprimert og tom. før hadde jeg i alle fall den ene(offisielle)drikkedagen i uka hvor jeg kunne drikke. selv om jeg også kunne smugdrikke av og til. den ene dagen i uka jeg virkelig gledet meg til.

jeg synes i alle fall at jeg får mere tilgangslyst og blir mye mere engasjert når jeg drikker. når jeg ikke gjør det, har jeg ikke lyst til å gjøre noe som helst.

har gått snart 1 uke uten alkohol...

noen som veit når trangen til alkohol vil gå over?

og hvorfor har jeg aldri lyst til noe som helst med mindre jeg drikker alkohol?

Skrevet

Jeg har litt erfaring med alkoholikere. På måten du skriver her så ser jeg ikke noe håp i det hele tatt om at du faktisk skal klare å slutte å drikke.

Nr. 1 så må du innse at du har et alkoholproblem. Og virkelig innrømme det.

Nr. 2 så må du ha et intenst ønske om å slutte å drikke.

Men det finnes hjelp å få. Sosialmedisinsk poliklinikk har masse god erfaring. Dra til fastlegen din og få henvisning. Det hjalp i det tilfellet jeg kjenner til.

Dette gjør masse skade for menneskene du bor sammen med.

Lykke til.

Gjest høstløv
Skrevet

Det du skriver tyder på at du er blitt avhengig av alkohol, altså alkoholiker.

Søk hjelp for problemet. En tørrlagt alkoholiker kan ikke drikke alkohol.

Gjest quick buzz
Skrevet

Jeg har litt erfaring med alkoholikere. På måten du skriver her så ser jeg ikke noe håp i det hele tatt om at du faktisk skal klare å slutte å drikke.

Nr. 1 så må du innse at du har et alkoholproblem. Og virkelig innrømme det.

Nr. 2 så må du ha et intenst ønske om å slutte å drikke.

Men det finnes hjelp å få. Sosialmedisinsk poliklinikk har masse god erfaring. Dra til fastlegen din og få henvisning. Det hjalp i det tilfellet jeg kjenner til.

Dette gjør masse skade for menneskene du bor sammen med.

Lykke til.

jeg har sluttet å drikke

dvs har ikke drukket siden lørdag...

jeg må bare prøve å få et normalt forhold til alkoholen

min samboer mener det er ok at jeg får drikke når vi er på ferie(drikker meg ikke sanseløst berusa)

men til gjengjeld får jeg ikke drikke ellers i året....

jeg har veldig til viljestyrke, så veit jeg klarer det på egen hånd.

men skjønner bare ikke hvorfor jeg er uengasjert og tiltaksløs uten alkohol.

og alltid positiv og lyst til å finne på ting når jeg får litt alkohol.

Skrevet

Høres ut som du allerede har en godt utvilket alkohol- avhengighet.

Symptomene på å være alkoholiker er jo nettopp det at alkoholen blir det viktigste i tilværelsen, og at alt virker meningsløst uten alkohol.

Din samboer gjør deg nok i bunn og grunn en stor tjeneste ved å sette grenser for deg og "nekte" deg å drikke, Hun har sikkert allerede forstått hvor dette bærer og sett at du ikke har kontroll over drikkingen, men at drikkingen kontrollerer deg.

Men jeg tror problemet ditt er såpass omfattende at du kanskje bør ha mer profesjonell hjelp?

Men da må man selvsagt være motivert for det, og selv innse at man faktisk har et problem. Men dessverre er det jo ofte sånn at

alkoholikeren selv er den siste til å forstå dette...

Mitt eneste "råd" er at du "tar deg selv litt i nakken" og prøver å sette igang med noe, selvom du egentlig ikke er motivert for det. Hvis du først kommer igang, vil du kanskje også få tankene dine bort fra alkohol og drikking?

Noe av utfordringen ligger jo i å erstatte den tiden du brukte på å drikke, med andre gjøremål.

Gjest Elextra
Skrevet

jeg har sluttet å drikke

min samboer mener det er ok at jeg får drikke når vi er på ferie(drikker meg ikke sanseløst berusa)

''jeg må bare prøve å få et normalt forhold til alkoholen min samboer mener det er ok at jeg får drikke når vi er på ferie(drikker meg ikke sanseløst berusa) ''

Hvis du virkelig har et alkoholproblem (og det virker slik) anbefales absolutt å bestemme deg for å slutte å drikke helt og holdent.

Det kan kanskje være litt hjelp i en gulrot i form av at du skal tillate deg å drikke i ferien, men det er en farlig vei å begi seg ut på.

Tror

Gjest vinglepetter
Skrevet

jeg har sluttet å drikke

Det er enten ,eller det gutt! Helt tydelig at du har store Alkoholproblemer! Det er som Dop, du må bare ha det. Ring til AA å få deg en samtaletime ,der får du hjelpen du trenger.De har mange samtalegrupper over hele landet. Lykke til Stå på!

Gjest togli
Skrevet

jeg har sluttet å drikke

Du har dratt det så langt at du aldri vil kunne få et normalt forhold til alkohol, så det kan du bare glemme. Du er alkoholiker og sliter nå med å "overleve" en uke uten rusmidler.

Hvis du kjenner at du ikke vil greie å slutte helt med alkoholen på egen hånd (noe jeg er usikker på om er mulig å få til?), så bør du få hjelp. Du vil vel ikke ende opp som en alkoholiker ingen orker å forholde seg til?

Skrevet

jeg har sluttet å drikke

Du har ikke sluttet å drikke. Du har kun vært uten alkohol i noen svært få dager.

Når du har gått et år uten alkohol, så kan du begynne å si at du har sluttet å drikke.

Dette er en lang vei å gå, og det kan være VELDIG FORNUFTIG å oppsøke hjelp for sykdommen. For det er faktisk en sykdom.

Jeg ønsker deg all lykke til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...