Gå til innhold

Å bli blogget om

Anbefalte innlegg

Gjest sinsel
Skrevet

Alle husker sikkert Susanne som ble slept etter under en bil for en stund siden. Et familiemedlem av henne blogget om hendelsen og hvordan det gikk med Susanne. I dag står det på vg.no om Robin som ble truffet av en isklump i hodet, og nå har onkelen laget en blogg om utviklingen i saken rundt Robin. Hadde du likt å bli blogget om når dere hadde blitt utsatt for en ulykke og ikke hadde hatt noen kontroll på hva som ble skrevet om deg? Disse bloggene er jo offentlige også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elextra
Skrevet

''Hadde du likt å bli blogget om når dere hadde blitt utsatt for en ulykke og ikke hadde hatt noen kontroll på hva som ble skrevet om deg''

Nei, absolutt ikke!

En ting var om man f.eks. befant seg i en situasjon der det var behov for å reise penger til et spesielt formål, og bloggen kunne bidra til å gjøre saken kjent i denne forbindelse. Men bare for å spre "sladder"!? Nei takk!

Skrevet

Hmmm... Nei når du formulerer det sånn så høres det jo ikke spesielt fristende ut. ;-)

Samtidig: Jeg har vært i en situasjon med en livstruende skadet/syk yngre nær slektning, der det faktisk hadde vært en lettelse hvis noen tok ansvar for å informere venner, fjernere familie etc om tilstanden, for det ble mye press på nær familie.

Men det er lenge siden, før det var noe som het blogg.

Gjest høstløv
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke ha syntes noe særlig om.

Det går jo an å lage private blogger, hvor bare inviterte får tilgang, og på den måten spre informasjon til venner og familie om hvordan det står til.

Men ikke på åpen blogg.

Skrevet

Egentlig ikke. Jeg hadde foretrukket at det hadde vært en form for innlogging, slik at ikke alle kunne lese alt - og at den som skrev, tenkte seg litt om før h*n la ut for mange ekle detaljer. Men nå er ikke jeg noen ungdom som har kontakt med halve cyberspace daglig.

Jeg kan imidlertid forstå behovet i våre dager. Hadde datteren min ligget i koma og jeg hadde blitt bombardert med "tusen" omtrent likelydende tekstmeldinger hver eneste dag, kunne vi endt opp med en blogg vi også.

Gjest togli
Skrevet

Et vennepar av meg slet med å bli gravid. De bestemte seg etterhvert for å skrive logg om opplevelsene rundt prøverørsforsøkene sine osv. Både oppturer og nedturer ble skrevet ned. Kjempedeilig for dem å slippe å forholde seg til alle spørsmålene folk stilte hele tiden. De måtte si det samme om og om igjen... Det hører med til historien at de nå har en liten baby :)

Gjest tante nusse
Skrevet

Jeg hadde amputert vedkommende ved knea med sløv øks.

Skrevet

Et vennepar av meg slet med å bli gravid. De bestemte seg etterhvert for å skrive logg om opplevelsene rundt prøverørsforsøkene sine osv. Både oppturer og nedturer ble skrevet ned. Kjempedeilig for dem å slippe å forholde seg til alle spørsmålene folk stilte hele tiden. De måtte si det samme om og om igjen... Det hører med til historien at de nå har en liten baby :)

De blogget jo om seg selv og sin situasjon, ikke noen andres som f.eks. ligger i koma og ikke kan si noe om hva de ønsker eller ikke mtp på bloggingen...

Gjest togli
Skrevet

De blogget jo om seg selv og sin situasjon, ikke noen andres som f.eks. ligger i koma og ikke kan si noe om hva de ønsker eller ikke mtp på bloggingen...

Det er sant og et viktig poeng...

Jeg satser iallefall på at den nærmeste familien har godkjent bloggingen og man ville vel ikke gjort det i forhold til en voksen som var skada?

Gjest verinoca
Skrevet

Du sier noe.

Nei, det hadde jeg nok ikke likt.

Skrevet

Det kommer faktisk an på hvem som gjorde det. Hvis det var noen som kjente meg godt så tror jeg at jeg hadde synes det var ok, men hvis det bare var en bekjent så ville jeg hatet det

Gjest sinsel
Skrevet

Hmmm... Nei når du formulerer det sånn så høres det jo ikke spesielt fristende ut. ;-)

Samtidig: Jeg har vært i en situasjon med en livstruende skadet/syk yngre nær slektning, der det faktisk hadde vært en lettelse hvis noen tok ansvar for å informere venner, fjernere familie etc om tilstanden, for det ble mye press på nær familie.

Men det er lenge siden, før det var noe som het blogg.

''

Samtidig: Jeg har vært i en situasjon med en livstruende skadet/syk yngre nær slektning, der det faktisk hadde vært en lettelse hvis noen tok ansvar for å informere venner, fjernere familie etc om tilstanden, for det ble mye press på nær familie.''

Det kan jeg skjønne. Men hvorfor bruker man ikke mail istedet for blogg? Jeg regner med de fleste er klar over at en blogg er åpen for alle om man ikke legger inn begrensninger. Mail er vel ikke så gammeldags, er det vel?

Gjest grett nok uten navn
Skrevet

Jeg var på et møte med en forlegger og gjorde såpass inntrykk at han skrev om meg i bloggen sin. Hi hi.

Skrevet

''

Samtidig: Jeg har vært i en situasjon med en livstruende skadet/syk yngre nær slektning, der det faktisk hadde vært en lettelse hvis noen tok ansvar for å informere venner, fjernere familie etc om tilstanden, for det ble mye press på nær familie.''

Det kan jeg skjønne. Men hvorfor bruker man ikke mail istedet for blogg? Jeg regner med de fleste er klar over at en blogg er åpen for alle om man ikke legger inn begrensninger. Mail er vel ikke så gammeldags, er det vel?

Nei bevares, er helt enig i det. Mail må være helt fint - og tilstrekkelig. Det fantes forøvrig heller ikke mail dengang vår familie var i en tilsvarende situasjon. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...