Gjest bacone Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Fann en pakke med bacon i kjøleskapet som jeg åpnet for en eller to uker siden. Står på pakken at den er holdbar til 4 april. Mener de da bare uåpnet? syns det er litt hvite prikker oppå den. Lukter ikke noe spesilet.Er den trygg å spise? 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Det er i uåpnet tilstand ja. Hadde du puttet den i fryseren hadde det ikke vært noe problem. Men om den lukter helt fint så er den sikkert like god nå også. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Nei, det er ikke trygt å spise mat som lukter dårlig. Bare å kaste. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Jeg hadde nok kastet for å være på den sikre siden. Men jeg er gravid og i tillegg veldig forsiktig i forhold til mat. Datoen gjelder kun i uåpnet tilstand, men om kjøttet har vært pakket godt inn og i tillegg ikke lukter vondt, så kan du nok spise det. Stek godt. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Datoen gjelder uåpnet pakke, ja. Generelt holder jo bacon seg ganske godt, men tror jeg ikke ville spist det flere uker etter at pakken var åpnet, selv om det var innenfor påstemplet dato. 0 Siter
Gjest Vancouver Skrevet 21. mars 2010 Skrevet 21. mars 2010 to uker, fysj - kast d, svinekjøtt blir fort bedervet, listeria og fyttirakkern. Et tips, se om d ser veldig klissete ut, og lukt på det, Du vil kjenne det ikke lukter helt som d skal. Om du skulle falle for fristelsen å bruke det, stek det i alle fall godt. Neste gang du åpner en baconpakke og ikke bruker alt, ha en plastpose over, evnt. ha det i en boks som tåler frysing, skriv dato for når du frøs den ned og ferskdatoen, så holder det seg et par mnd i frysern. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.