Gå til innhold

Psykoser

Anbefalte innlegg

Gjest Min bror
Skrevet

Lurer bare på hvordan man kan vite om noen er psykotisk?

Snakker man da bare "tull" hele tiden,eller er man "normal" innimellom?

Og kan man da lure folk til å tro at en er frisk?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er noen ganger helt åpenbart, andre ganger er det svært vanskelig. En lege bør vurdere det.

Gjest Min bror
Skrevet

Det er noen ganger helt åpenbart, andre ganger er det svært vanskelig. En lege bør vurdere det.

Kan man ta seg sammen når man er psykotisk,når legen kommer eller når man er innlagt?

Det som er åpenbart for familien,er det ikke for psykiatrien.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan man ta seg sammen når man er psykotisk,når legen kommer eller når man er innlagt?

Ja, mange kan ta seg meget sammen. Noen ganger kan det kreve lange intervju med en meget erfaren psykiater/psykolog før det psykotiske tankeinnholdet kommer til syne.

Gjest Min bror
Skrevet

Ja, mange kan ta seg meget sammen. Noen ganger kan det kreve lange intervju med en meget erfaren psykiater/psykolog før det psykotiske tankeinnholdet kommer til syne.

Ok,takk! Tror ikke de har kompetanse nok der han var,synd at han bare skal gå rundt i dette evige surret.

Gjest så det går ann
Skrevet

Jeg klarte etter en innleggelse å ta meg sammen i 3 døgn og "lure" mange proffe med at jeg ikke var psykotisk. Fikk beskjed om at jeg kunne reise hjem, men så begynte jeg å grine og sa det kom til å bli nitrist hjemme fordi englene hjemem hadde flyttet opp på fjellet.

Gjest Min bror
Skrevet

Jeg klarte etter en innleggelse å ta meg sammen i 3 døgn og "lure" mange proffe med at jeg ikke var psykotisk. Fikk beskjed om at jeg kunne reise hjem, men så begynte jeg å grine og sa det kom til å bli nitrist hjemme fordi englene hjemem hadde flyttet opp på fjellet.

Visste du selv at du var psykotisk,at du ikke tenkte som andre?

Gjest så det går ann
Skrevet

Visste du selv at du var psykotisk,at du ikke tenkte som andre?

Kanskje jeg ikke var 100 prosent psykotisk... men det var som fornuften min sa at jeg var psykotisk, men alle sanseinntrykker og følelsene var veldig ekte.

Var ganske forvirret....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...