Gå til innhold

å ha venninnesamtaler på mob når man har gjester

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert venninne
Skrevet

Det irriterer meg noe grenseløst. Hvis jeg er sammen med en venninne og noen ringer henne, hvorfor legge opp til en lang samtale? Hvis jeg er sammen med noen andre og noen ringer meg å sier jeg bare det mest nødvendige og sier at jeg kan ringe dem tilbake senere. Om det var noe dødsviktig så hadde det stilt seg anderledes. Men er ikke det vanlig folkeskikk? Eller er det normalt å være like mye sammen med den som er i telefonen og den som er fysisk på besøk?

Gjest Elextra
Skrevet

Helt enig, å snakke lenge og "unødvendig" i telefonen når man har besøk er rett og slett dårlig folkeskikk.

Gjest hindisik
Skrevet

Det er dårlig folkeskikk ja! Og man sitter heller ikke og sender tekstmeldinger og er helt fjern når man besøker folk.

Skrevet

Det er respektløst og uhøflig å skravle med venninner på telefonen når man er sammen med noen andre.

Jeg hadde selv en slik venninne - jeg har veldig lite kontakt med henne nå...

Gjest Melis34
Skrevet

Neiiiii da sier man høflig til den som ringer at,jeg er hos..... jeg kan ringe deg senere.

En skal ikke sitte å kakle i tlf når man er sammen med andre!! Basta bom hehe....

Skrevet

Det er vanlig folkeskikk å konsentrere seg om den personen man er på besøk hos - eller har besøk av (eller er sammen med på andre måter). Får man telefon, sier man at man er opptatt, og at man kan snakkes senere. En uting, det der.

Gjest tante nusse
Skrevet

Jeg synes det er en uting å skravle i telefonen når en har besøk, men det finnes unntak. Jeg har en venninne som er hos meg veldig ofte, nesten daglig, og hun er kan bli sittende ganske lenge når hun er her. Når hun besøker meg har jeg ingen betenkeligheter med å ha vennesamtaler. Når skal jeg få tid til det ellers, liksom?

Gjest frustrert venn
Skrevet

Jeg synes det er en uting å skravle i telefonen når en har besøk, men det finnes unntak. Jeg har en venninne som er hos meg veldig ofte, nesten daglig, og hun er kan bli sittende ganske lenge når hun er her. Når hun besøker meg har jeg ingen betenkeligheter med å ha vennesamtaler. Når skal jeg få tid til det ellers, liksom?

Ja det er litt anderledes når din venninne nærmest bor der, og tilbringer så mye tid hos deg. Jeg har en venninne med barn og når jeg er hos henne så er det helt ok at hun tar kveldstellet med henne og kanskje leser litt for henne om kvelden. Det er sånn jeg må regne med. Men er jeg hos en venninne og hun begynner å skravle med en venninne som jeg ikke kjenner så synes jeg det er mer uhøflig enn om det var en felles venn av oss begge. Hvis vi begge kjente denne personen hadde det vært lettere for meg å henge meg på.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Selvsagt er det uhøfflig.

Men hvis dette er noe som gjentar seg, kanskje du skal ta hintet? At venninnen din ikke synes du er verdt å bruke tid på? Det kan være hennes måte å si i fra om at hun har valgt å nedprioritere deg.

Gjest skikkelig uhøflig
Skrevet

Selvfølgelig er det uhøflig!

Jeg jobber i butikk og tar ikke telefonen der heller om jeg har kunder. Det verste jeg vet er når jeg er i en butikk og det ermin tur, eller om jeg er midt i samtale med ekspeditøren, så ringer tlf og han tar den. Da blir jeg sur da! Det var da vitterlig min tur!

Så telefonkultur burde man lære på barneskolen :o)

Gjest anonymfortiden
Skrevet

En annen ting som er veldig uhøflig, er når en er på besøk hos noen som du ikke har sett på mange år, og så tar de telefonen fatt, og inviterer naboen også bort på kaffi,! Som jeg ikke kjenner!

Den var vond og svelge, og kommer ikke til å glemmes...

Gjest prust
Skrevet

Det synes jeg høres helt merkelig ut, og fryktelig uhøflig ut. Kan ikke huske at jeg har opplevd det.

At folk svarer kjapt på en sms mens jeg er på besøk sjenerer meg ikke - jeg gjør det samme hos andre. Men jeg sitter ikke og melder frem og tilbake med noen hvis jeg er på besøk.

Gjest hhhhhhhhhhhh
Skrevet

En annen ting som er veldig uhøflig, er når en er på besøk hos noen som du ikke har sett på mange år, og så tar de telefonen fatt, og inviterer naboen også bort på kaffi,! Som jeg ikke kjenner!

Den var vond og svelge, og kommer ikke til å glemmes...

Er grenser for sensitivitet og da.. skjønner det om det er en nær nær venn men en "bekjent" virker det helt ok

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Er grenser for sensitivitet og da.. skjønner det om det er en nær nær venn men en "bekjent" virker det helt ok

Det var hos min svigerinne, som vi ikke hadde fått besøkt på årevis, av mange grunner. hun hadde heller ikke besøkt oss, for å si det slik. Vi var der hele familien, fem stykker. Det første hun gjør når vi setter oss ned; er å si at: nei, nå ringer jeg bort til naboen, og spør om hun også har lyst på kaffi! Hadde aldri sett dama, og skulle heller ønske at vi kunne fått snakket sammen, vi som familie, enn å sitte og snakke overfladisk om vær og vind sammen med et ukjent menneske. Jeg synes det var mangel på folkeskikk!

Skrevet

Det var hos min svigerinne, som vi ikke hadde fått besøkt på årevis, av mange grunner. hun hadde heller ikke besøkt oss, for å si det slik. Vi var der hele familien, fem stykker. Det første hun gjør når vi setter oss ned; er å si at: nei, nå ringer jeg bort til naboen, og spør om hun også har lyst på kaffi! Hadde aldri sett dama, og skulle heller ønske at vi kunne fått snakket sammen, vi som familie, enn å sitte og snakke overfladisk om vær og vind sammen med et ukjent menneske. Jeg synes det var mangel på folkeskikk!

''Det første hun gjør når vi setter oss ned; er å si at: nei, nå ringer jeg bort til naboen, og spør om hun også har lyst på kaffi!''

Det der tolker jeg dithen at hun syntes det var litt ubehagelig og slett _ikke_ ville snakke om personlige ting og derfor inviterte naboen over slik at ble bare løst snakk om vær og vind. Men jeg er enig i at det ikke var noe pent gjort.

Gjest skjønner deg godt
Skrevet

Sånnt syns jeg også er vedlig irriterende. Føler jeg ofte får for lite tid til venner. Når jeg så "spanderer" tid på de og har gledet meg til og selv til å ta meg den luksustiden, så blir jeg veldig irritert om de så kaster bort den tiden på andre enten det så er noen kjenete de møter på eller det er på mobilen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Det første hun gjør når vi setter oss ned; er å si at: nei, nå ringer jeg bort til naboen, og spør om hun også har lyst på kaffi!''

Det der tolker jeg dithen at hun syntes det var litt ubehagelig og slett _ikke_ ville snakke om personlige ting og derfor inviterte naboen over slik at ble bare løst snakk om vær og vind. Men jeg er enig i at det ikke var noe pent gjort.

''Det der tolker jeg dithen at hun syntes det var litt ubehagelig og slett _ikke_ ville snakke om personlige ting og derfor inviterte naboen over slik at ble bare løst snakk om vær og vind.''

Enig. Hun trengte nok å beskytte seg ved å invitere over naboen. Og det ser ut til at strategien funket.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Selvfølgelig tolket jeg det også sånn, jeg er jo ikke dum. Men synes som sagt at det er uhøflig å gjøre sånn. Kunne aldri få meg til å gjøre det samme. Hun kunne jo vist litt interesse for sine tantebarn? Og sin bror? Men, nei, det var viktigere å snakke med nabofruen som hun ser hver dag. Det blir lenge til neste besøk, for å si det sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...