Gå til innhold

kattepuser...

Anbefalte innlegg

Gjest syttentretti
Skrevet

har lest et sted at kastrerte hannkatter skal ha spesialfor,noen som kan gi svar på om det også gjelder steriliserte hunnkatter.har nettopp overtatt ei på 10 mnd.

Skrevet

Har ikke hørt noe om det. Vi har også en kastrert hunnkatt, og verken ompasseringsstedet vi fikk henne fra eller dyrebutikken har sagt at hun skal ha spesialfor.

Gratulerer med pus, forresten :-)

Gjest verinoca
Skrevet

Har kun hørt at det gjelder hankatter.

Gjest grattis med pusen
Skrevet

Når det kommer til kastrerte hannkatter så har de større fare for å få steiner/krystaller i blæren som tetter urinblæren. Dette er veldig farlig og de må derfor ha for som er tilpasset kastrerte hannkatter.

Det er ikke samme faren med tanke på krystaller i urinen hos en hunnkatt. Men jeg vil likevel kjøpe kvalitetsfor til pusen. Hvis du kjøper ordentlig for hos dyrlege eller dyrebutikker så får du næringsrik mat som ikke er bare "vomfyll". Billigfor du får kjøpt på rimi er mye vomfyll. Det gir større mengder avføring hos katten fordi de bruker mye billig fyllstoff uten næring i foret. Jeg bruker å kjøpe ti liters sekker hos dyrebutikken til kattene mine. De varer kjempelenge og inneholder masse godis til pus. Pusene mine har nå en favoritt i en Royal Canin variant som er beregnet på sensitiv mage. Anbefales :-)

Lykke til med pusen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...