Gjest pingla som dingla Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 Samme hvor mye jeg prøver så når jeg nesten aldri opp til anbefalt kaloriinntak. vært slik i nesten et år sammenhengende... noe som har ført til at det ikke er så mye flesk igjen på kroppen. Blir fort "veldig sliten" ved fysiske anstrengelser på jobb. I tilegg er det vondt å sitte på de fleste stoler fordi det er lite polstring i baken. En venninne sa jeg burde begynne å trene for å få mer kjøtt på baken... Siden jeg også skal arbeide med tømmer og vedkapping til sommeren trenger jeg nå mer muskler. Så da er spørsmålet... om jeg melder meg inn på det lokale treningssenteret... kan jeg da få mer muskler og bedre uutholdenhet? Eller vil jeg bare bli enda svakere når jeg ikke får i meg nok mat? 0 Siter
Tonette Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 Du kan jo forsøke. Mulig at du får bedre appetitt når du er aktiv. Begynn forsiktig, og så ser du hvordan det går. Lykke til :-) 0 Siter
Gjest bipp.. Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 Jeg har lært at for å bli sterkere og få økt muskelmasse så må du spise litt mer enn du forbruker hver dag. Det er fullt mulig å bestemme seg for å spise mer. Du kan drikke kalorier, melk, juice o.l. Eller du kan spise mer kaloririke matvarer som f. eks. mandler og nøtter. Du bør også sørge for å få i deg nok protein. 0 Siter
Gjest Ellipse Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 En ting er sikkert: hvis du ikke øker kaloriinntaket samtidig som du begynner å trene, vil du bryte kroppen enda mer ned, i stedet for å bygge den opp... Men trening kan virke positivt for både psyke og selvbilde, i tillegg til de fysiske fordelene det har. Så hvis du er bevisst på å få i deg litt mere næring, og starter forsiktig (med for eksempel pilates eller lett styrketrening), vil jeg si at det er verdt et forsøk. Mange treningssentre tilbyr kostveiledning, men det koster gjerne litt. 1-2 timer treningsveiledning, der du kan få lagt opp et program etter dine ønsker og behov, inngår ofte i medlemsskapet. 0 Siter
Gjest pingla som dingla Skrevet 21. mars 2010 Skrevet 21. mars 2010 En ting er sikkert: hvis du ikke øker kaloriinntaket samtidig som du begynner å trene, vil du bryte kroppen enda mer ned, i stedet for å bygge den opp... Men trening kan virke positivt for både psyke og selvbilde, i tillegg til de fysiske fordelene det har. Så hvis du er bevisst på å få i deg litt mere næring, og starter forsiktig (med for eksempel pilates eller lett styrketrening), vil jeg si at det er verdt et forsøk. Mange treningssentre tilbyr kostveiledning, men det koster gjerne litt. 1-2 timer treningsveiledning, der du kan få lagt opp et program etter dine ønsker og behov, inngår ofte i medlemsskapet. Er ikke totalt passiv i hverdagen da... går til og fra jobb, lufter bikkja to-tre ganger for dag. Sist jeg var medlem på treningssenter trenet jeg opptil 4-5 ganger i uken, ble supersprek.... Men vet ikke hvor mye kalorier jeg må få i meg for samme intensiteten. Jeg løp gjerne 30-40 på tredemølle, var med på de hardeste fellestreningene på senteret.... Har det med å overdrive. Men kan en få muskler av å trene uten å få i seg nok mat? 0 Siter
Gjest Ellipse Skrevet 21. mars 2010 Skrevet 21. mars 2010 Er ikke totalt passiv i hverdagen da... går til og fra jobb, lufter bikkja to-tre ganger for dag. Sist jeg var medlem på treningssenter trenet jeg opptil 4-5 ganger i uken, ble supersprek.... Men vet ikke hvor mye kalorier jeg må få i meg for samme intensiteten. Jeg løp gjerne 30-40 på tredemølle, var med på de hardeste fellestreningene på senteret.... Har det med å overdrive. Men kan en få muskler av å trene uten å få i seg nok mat? Du kan ikke få muskler av å trene hvis du ikke får i deg nok mat, nei:-( Da går proteinene du spiser med til å produsere energi (for å opprettholde viktige kroppsfunksjoner) i stedet for til å bygge muskler. ''Jeg løp gjerne 30-40 på tredemølle, var med på de hardeste fellestreningene på senteret.... Har det med å overdrive.'' Kjenner meg igjen..synes også det er vanskelig å trene passe mye (og spise passe mye). Mitt råd: Bestem deg for å bare trene styrke (evt. med 10 min oppvarming på tredemølle/sykkel), du får uansett nok kondisjonstrening ved at du går til og fra jobb og lufter hunden. Sett opp 2 eller 3 dager i uken da du skal trene, og hold deg til det. Hvis du tror det blir problematisk å begrense seg, er det kanskje best å la være...? Her står det litt om hva en kan spise før og etter trening: http://www.klikk.no/helse/kosthold/article269022.ece Hvorfor klarer du ikke å spise nok, egentlig? Har du en spiseforstyrrelse, eller er det bare at du mangler matlyst? Lykke til uansett, og pass på deg selv:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.