Gå til innhold

trenger noen tips.


Gjest navnetips..

Anbefalte innlegg

Gjest navnetips..

Jeg er 9 uker på vei. Så nå sitter vi her å tenker på navn. Men det er så vanskelig.

Har en jente og gutt fra før, men det er veldig vanskelig å finne et nytt navn (jeg liker å ha sånne ting klart for meg)

Dersom derer hadde fått et barn nå, hvilket navn ville dere valgt?

Både gutte- og jentenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høstløv

http://www.ssb.no/navn/

Til høyre på siden under tabeller kan du finne navne på både jenter og gutter, listet opp i alfabetisk orden.

Jeg vill kalt en jente for Malena eller Aline, etter en bestemor og en oldemor, gutten ville jeg kalt Sebastian eller Martinius, det siste navnet etter en bestefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Bertram?

Huff og huff - enten er du langt ned i vinglasset, ellers så er du gal! *s*

Apropos de første navnene du nevnte: jeg vet flere som har valgt litt uvanlige "gamle" navn. Litt kult, synes jeg. Men det er ikke min "gate"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Huff og huff - enten er du langt ned i vinglasset, ellers så er du gal! *s*

Apropos de første navnene du nevnte: jeg vet flere som har valgt litt uvanlige "gamle" navn. Litt kult, synes jeg. Men det er ikke min "gate"...

''Apropos de første navnene du nevnte: jeg vet flere som har valgt litt uvanlige "gamle" navn''

Ja, det er vel rett og slett ganske trendy. Men de fleste har sine grenser, dog blir jo selv de merkeligste navn normalisert om en har en oldefar som bærer det.

Ennå ikke sprettet vinen, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Huff og huff - enten er du langt ned i vinglasset, ellers så er du gal! *s*

Apropos de første navnene du nevnte: jeg vet flere som har valgt litt uvanlige "gamle" navn. Litt kult, synes jeg. Men det er ikke min "gate"...

... eller hva med å oppkalle etter tante Skjoldvor og onkel Hølje!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Apropos de første navnene du nevnte: jeg vet flere som har valgt litt uvanlige "gamle" navn''

Ja, det er vel rett og slett ganske trendy. Men de fleste har sine grenser, dog blir jo selv de merkeligste navn normalisert om en har en oldefar som bærer det.

Ennå ikke sprettet vinen, nei!

Klara, Anton, Karen, Emelie, Martha etc. Litt streitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...