Gå til innhold

trenger noen tips.


Gjest navnetips..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Adriana, Milla, Kathrine, Helene, Selina

Kasper, Fredrik

''Adriana, Milla, Kathrine, Helene, Selina

Kasper, Fredrik''

Ettersom du kommenterte "smaken" min ;):

Adriana, Milla, Selina - neppe!

Kathrine, Helene, Kasper, Fredrik - helt ok, men ak så vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er gravid selv, så røper ikke de navna jeg har på lur ;o) Har blitt "frastjålet" to navn tidligere.. hehe..

Ville bare si at jeg synes det kommer an på hva de to andre barna dine heter.. Blir litt rart med Marielle, Sandra og Frøya synes jeg.. bør være litt i samme stil.

Synes Linnea er veldig fint jeg da, men det blir ikke navnet her hvis vi får datter (selv om jeg har det på følelsen at det er gutt). Eller Joachim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Adriana, Milla, Kathrine, Helene, Selina

Kasper, Fredrik''

Ettersom du kommenterte "smaken" min ;):

Adriana, Milla, Selina - neppe!

Kathrine, Helene, Kasper, Fredrik - helt ok, men ak så vanlige.

Blir nesten nysgjerrig på hva dine gullklumper heter ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har navn klare til både gutt og jente, men jeg vil helst ikke dele det her. Føder tross alt om kun 6-7 uker :)

Men generelt liker jeg internasjonale, enkle navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Vi skal nå ikke ha flere barn, men HVIS jeg hadde hatt barn i magen, ville jeg tenkt på disse navnene:

Erik, Olav, Johannes, Øystein, Sigurd, Steinar, Eirik, ....

Margrethe, Maria, Karin, Amalie (egentlig ikke min stil, men jeg har begynt å like det navnet den siste tida), Kristine, Anna, Ingrid, Margreta, ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Blir nesten nysgjerrig på hva dine gullklumper heter ;-)

''Blir nesten nysgjerrig på hva dine gullklumper heter ;-)''

De har ganske streite navn, temmelig annerledes enn de jeg foreslo annet sted her :-) (trodde du ville forstå at forslagene mine var av den fleipete sorten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Blir nesten nysgjerrig på hva dine gullklumper heter ;-)''

De har ganske streite navn, temmelig annerledes enn de jeg foreslo annet sted her :-) (trodde du ville forstå at forslagene mine var av den fleipete sorten)

Reodor og Brynhild var ikke akkurat sensasjonelt. Resten av forslagene bikket over. Du la sikkert ikke merke til mine: ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker korte, relativt enkle navn uten all verdens varianter når det gjelder stavemåte. Minstemann ville antakelig hett Tone hvis han hadde blitt jente.

Med datteren vår var Eirin og Mari høyt på lista, men vi valgte til slutt noe annet. I perioder er hun litt sur fordi vi ikke kalte henne Mari. Hadde vi brukt Eirin på henne, ville lillebroren kanskje fått navnet Geir.

Noen andre guttenavn jeg liker: Harald / Håvard / Hallvard, Eivind / Øyvind, Ivar, Egil og Jørgen. Håpløst gammeldags, altså.

Jentenavn: Maja, Lone, Tove, Torill, Svanhild - Marita og Ingeborg hvis det skal være litt flere stavelser. Og så synes jeg Juni er fint, men det er for sjeldent til at jeg ville brukt det, spesielt ikke nå som alle forbinder det med Hotel Cæsar.

En kollega fikk nylig datter nr. to, da var jeg med på å heie fram Margrethe blant alternativene de hadde på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi skulle få flere barn nå, og jeg kunne velge navn alene (;)), så tror jeg det hadde blitt Astrid eller Sigrid som jente, og Sigurd eller Johannes som gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Bertram?

Da eldstemor var i magen koste vi oss med å lese navneboka. Der fant vi følgende navn vi kalte "klumpen" vår:

Bolla Valtraut og Jens Hagbart...

Det verste med det hele er at Bolla er et godkjent jentenavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...