Gå til innhold

Å ikke si takk når jeg legger igjen penger

Anbefalte innlegg

Gjest si takk!
Skrevet

Jeg blir så utrolig provosert! I dag gikk jeg gjennom et mellomstort senter. Jeg handlet på mange butikker, og ganske mye også. Ikke en eneste av de takket for handelen.

Jeg står selv i butikk og når kundene faktisk legger igjen pengene sine hos meg, så er det minste jeg kan gjøre å si takk.

Jeg oppfordrer alle til å gå i fra handelen når ikke ekspeditørene utviser normal høflighet! Og så burde vi faktisk sende en mail til firmaet og si hva vi mener!

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• hidi, the scorpion

3

• willow

2

• Bookworm

2

Gjest Elextra
Skrevet

Men ekspeditører i forretninger takker jo overhodet ikke lenger, så det reagerer en vel ikke lenger på?

Har selv stusset noen ganger når jeg takker for vekslepenger, så sier de i kassen bare "værsågod", de synes visst kunden er den eneste som har noe å takke for.

Dog merker stort sett noe høyere servicenivå i de litt "bedre" (les: dyre) butikkene.

Gjest si takk!
Skrevet

Men ekspeditører i forretninger takker jo overhodet ikke lenger, så det reagerer en vel ikke lenger på?

Har selv stusset noen ganger når jeg takker for vekslepenger, så sier de i kassen bare "værsågod", de synes visst kunden er den eneste som har noe å takke for.

Dog merker stort sett noe høyere servicenivå i de litt "bedre" (les: dyre) butikkene.

Reagerer du ikke? Jeg blir forbannet! Har alltid vært i bransjen, og har alltid takket når noen helt uoppfordret bruker penger i butikken jeg jobber i, og nå eier. Syns du det er OK?

Gjest Elextra
Skrevet

Reagerer du ikke? Jeg blir forbannet! Har alltid vært i bransjen, og har alltid takket når noen helt uoppfordret bruker penger i butikken jeg jobber i, og nå eier. Syns du det er OK?

''Syns du det er OK?''

Nei, men jeg gidder ikke hisse meg opp over det. Det er jo det samme i restauranter og kaféer også, og jeg har annet å tenke på enn å la slikt ødelegge dagene mine.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvilket århundre er du fra...?

Jobbet for mange år siden i matbutikk, og vi takket aldri for handelen, men jeg var alltid høflig og kundevennlig!

Skrevet

hehe.. sant nok. jeg sier av prisipp ikke takk for MINE vekslepenger når de i kassa ikke takker når jeg betaler.. Hvis de bak kassa overser meg eller snakker i telefonen uten å lee på øyelokket så går jeg. En gang på HM la jeg en haug med klær for par tusen kr. (jeg hadde brukt en evighet på å prøve - nye sommergarderoben) på disken og sa her gidder ikke jeg å handle før jeg snudde og gikk i protest. Sto en drittunge bak disken som dreiv å hang opp hengere faktisk, og overså meg fullstendig.

Jeg gir 0,- kr. i driks når jeg får dårlig servise på restauranter..

Gjest si takk!
Skrevet

Jobbet for mange år siden i matbutikk, og vi takket aldri for handelen, men jeg var alltid høflig og kundevennlig!

Jeg sier ikke at du skal si: Takk for handelen. Jeg sier at du skal si takk når kunden betaler. Det er helt naturlig å gjøre dette. Men uhøflige folk som deg selv er ikke kapable til å forstå slikt og skulle ikke jobbet i bransjen. Det kalles blandt annet dårlig service.

Gjest si takk!
Skrevet

''Syns du det er OK?''

Nei, men jeg gidder ikke hisse meg opp over det. Det er jo det samme i restauranter og kaféer også, og jeg har annet å tenke på enn å la slikt ødelegge dagene mine.

Er du virkelig så likegyldig?

Gjest århundre
Skrevet

Er jeg også fra et annet århundre? Jeg takker når personen bak kassa gir meg kassalappen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg sier ikke at du skal si: Takk for handelen. Jeg sier at du skal si takk når kunden betaler. Det er helt naturlig å gjøre dette. Men uhøflige folk som deg selv er ikke kapable til å forstå slikt og skulle ikke jobbet i bransjen. Det kalles blandt annet dårlig service.

Da er vi enige;))

For meg var kunden viktigst!

Gjest Megler Smekk
Skrevet

''Ikke en eneste av de takket for handelen. ''

Det er da heller ikke vanlig.

hidi, the scorpion
Skrevet

Er jeg også fra et annet århundre? Jeg takker når personen bak kassa gir meg kassalappen.

Absolutt ikke:)

Det var jeg som misforsto poenget;))

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at noen sier "tusen takk for handelen", og det forventer jeg heller ikke. Men jeg synes da de aller fleste sier takk når jeg gir rekker over pengene (betalingen) for varen(e) jeg er i ferd med å kjøpe.

Skrevet

''Har selv stusset noen ganger når jeg takker for vekslepenger, så sier de i kassen bare "værsågod", de synes visst kunden er den eneste som har noe å takke for''

Akkurat dette har jeg stusset over også!

Gjest prust
Skrevet

''Har selv stusset noen ganger når jeg takker for vekslepenger, så sier de i kassen bare "værsågod", de synes visst kunden er den eneste som har noe å takke for''

Akkurat dette har jeg stusset over også!

Her er jeg ikke med.

Dersom jeg har betalt cash, og får tilbake vekslepenger, så sier jeg takk. Da sier den i kassa "værsågod" - hva skulle han/hun ellers si???

Skrevet

Her er jeg ikke med.

Dersom jeg har betalt cash, og får tilbake vekslepenger, så sier jeg takk. Da sier den i kassa "værsågod" - hva skulle han/hun ellers si???

"selv takk" for eksempel, elelr bare "takk".

Som Elextra er inne på: Er det bare kunden som har noe å takke for, eller er butikken og dets ansatte pittelitt glad for at vi handler der og dermed trygger arbeidsplassen...?

Skrevet

Her er jeg ikke med.

...og legger til:

Det at kassepersonen rekker fram pengene og sier værsågod FØR jeg sier takk er helt naturlig. Men sier jeg takk på autopilot idet pengene rekkes meg, eller posen med varene eller hva det nå er, synes jeg det er stusselig at de repliserer med et "værsågod", akkurat som om de var snille og greie mor meg som nettopp har brukt penger i butikken.

Jeg synes de kan si takk, eller i lige måde, eller bare "ha en god dag" eller noe annet - bare ikke "værsågod"

Gjest prust
Skrevet

...og legger til:

Det at kassepersonen rekker fram pengene og sier værsågod FØR jeg sier takk er helt naturlig. Men sier jeg takk på autopilot idet pengene rekkes meg, eller posen med varene eller hva det nå er, synes jeg det er stusselig at de repliserer med et "værsågod", akkurat som om de var snille og greie mor meg som nettopp har brukt penger i butikken.

Jeg synes de kan si takk, eller i lige måde, eller bare "ha en god dag" eller noe annet - bare ikke "værsågod"

Dette hadde jeg nå aldri gddet å henge meg opp i....

Har aldri tenkt på hvem som sier tak og hvem som sier værsågod, og når de gjør det, og hvem som burde takke....

Men ja - jeg er enig i at det er jo butikken som burde være takknemlig for at kunden valgte å handle nettopp der!

Skrevet

jeg har aldri hørt takk. forventer det ikke heller. takk forventer jeg ikke når jeg kjøper noe. aldri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...