Gå til innhold

Er hun ikke moren?

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter
Skrevet

Selvsagt er hun moren.

Det samme hadde hun vært dersom hun hadde adoptert datteren.

Det er både feilaktig og krenkende ordbruk i slike tilfeller å snakke om mor når det du mener er biologisk opphav eller eggdonor. Dét er biologisk opphav eller eggdonor, ikke mor.

Både juridisk og følelsesmessig og på alle måter som betyr noe, er hun mor.

Hvorvidt det var hennes egg eller ikke, har ingen noe med.

Det var ikke det jeg mente med spørsmålet, hadde aldri tenkt å spørre henne om dette, for hun er moren uansett biologisk eller ei.. men siden hun reagerte sånn var jeg redd jeg traff et ømt punkt og dret meg ut... men uansett, jeg kunne jo ikke vite. Hun sa jo at de hadde brukt prøverør, og jeg tenker jo da at det er hun og mannen som er foreldra, men så reagerte hun sånn....

Fortsetter under...

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg er helt enig med deg i poenget ditt. Men ser du mitt poeng også, hvis du leser alle svarene før høstløv svarte? Jeg synes bare at pigger kommer vel langt fremme her i blant, og det på en ganske "samlet" måte. Jeg synes ikke det var et merkelig spørsmpå hun kom med. Jeg kunne kanskje også lurt på om mine kunnskaper på området var helt oppdaterte, etter å ha møtt en reaksjon fra en venninne som jeg ikke helt forstod, og ingen av oss vil støte venner. Så å spørre her inne er et greit sted.

Endelig noen som har lært seg å lese mellom linjene og ikke tolke ting slik de vil.

Du har forstått poenget mitt,

det var ikke om jeg kunne spurt om hun var biologisk mor, heller ikke at dette opptak meg noe, som det var min business...

poenget var reaksjonen hennes... jeg er jo livredd for å såre folk, at jeg hadde truffet et ømt punkt.

Minner meg litt om da jeg spurte en mann jeg "kjenner" om det var barnebarnet hans, men så viste det seg å være datteren :D Jeg kunne jo ikke vite,

han hadde jo voksne barn... men det viste seg han hadde giftet seg på nytt med en yngre kone og fått barn igjen :) Jeg kunne jo ikke vite, men en mann i 60 åra og et lite barn på 2 år, så er jo det første naturlige å tenke at han er bestefar. Jeg håper bare han ikke ble lei seg :( hater å såre folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...