Gå til innhold

Pinnemat: trenger eksempler og "oppskrift"

Anbefalte innlegg

Gjest blondie goes to the kitchen
Skrevet

Noen som besitter kunnskap om pinnemat? Skal lage noe å ha med til påskefrokost på skolen.

Jeg er blank.

Skrevet

Hva mener du med pinnemat? Har aldri hørt om det jeg....

Gjest blondie goes to the kitchen
Skrevet

Hva mener du med pinnemat? Har aldri hørt om det jeg....

Canapè / ost + druer på pinne. Tror jeg da.

Skrevet

Jeg har hatt med ferdig stekte kjøttboller (blå pose - de er best kalde) med cherrytomat og litt tykke agurkskiver i barnehagen - og det var veldig poppis! Hadde potetsalat ved siden av.. dette var til koldtbord, så det var salat osv der.

Brukte grillspyd av tre jeg knakk i tre deler, to kjøttboller på hver pinne, og to tomater og to agurkskiver tror jeg det ble..

Eller hva med lefseruller? Kjøp store lefser, smør på philadelfiaost, legg på salami eller spekeskinke (evt. kalkunpålegg), ha på finhakka vårløk eller pureløk og litt rucolasalat, rull sammen, del på skrå og stikk tannirker i dem for å holde dem sammen. :) Kjempegodt for liten og stor.

Skrevet

Jeg har hatt med ferdig stekte kjøttboller (blå pose - de er best kalde) med cherrytomat og litt tykke agurkskiver i barnehagen - og det var veldig poppis! Hadde potetsalat ved siden av.. dette var til koldtbord, så det var salat osv der.

Brukte grillspyd av tre jeg knakk i tre deler, to kjøttboller på hver pinne, og to tomater og to agurkskiver tror jeg det ble..

Eller hva med lefseruller? Kjøp store lefser, smør på philadelfiaost, legg på salami eller spekeskinke (evt. kalkunpålegg), ha på finhakka vårløk eller pureløk og litt rucolasalat, rull sammen, del på skrå og stikk tannirker i dem for å holde dem sammen. :) Kjempegodt for liten og stor.

Tror jeg hadde gått for alternativ 1. Mange barn som ikke kommer til å like lefsealternativet her tror jeg.

Skrevet

Canapè / ost + druer på pinne. Tror jeg da.

Vet ikke om det går under det samme, men du kan også sette frukt på pinner.

Det gjør jeg ofte. I tillegg har jeg stukket dem i en 1/2 melon slik at det ser ut som et piggsvin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...