Gå til innhold

Hvor tidlig frese snø?

Anbefalte innlegg

punky brewster
Skrevet

Kan man frese snø så tidlig som no altså snart halvseks på morran? Begynne tidlig på jobb og skulle gjerne ha fått måket. Har alt for lang vei å gå med snøen om æ skulle måke, så det rekker jeg ikke.

Gjest fresivei
Skrevet

Selvsagt. Det må være lov å frese for å komme seg på jobb.

Skrevet

Eh... Jeg hadde nok blitt dritsur om naboen begynte å frese snø rett utenfor soveromsvinduet mitt kl. 5:30... Men må man så må man. Men om man ikke er _helt_ nødt for å komme seg på jobb så hadde jeg tatt hensyn til naboene og ventet til etter jobben.

Skrevet

Jeg mener man må få lov til å frese snø selv om det er grytidlig. Det hender jo man er jo nødt til å komme seg på jobb. Ikke lurt å kjøre over snøen heller, da pakker man den jo sammen i hjulsporene og det blir vanskelig å få unna seinere.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Selvsagt kan man frese snø om morgenen. Jeg har våknet av naboens snøfreser mange ganger, har aldri falt meg inn at det skulle være noe galt med det.

Skrevet

De som rydder de kommunale veiene er jo i gang allerede i 4-5 tiden. Snøen må jo bort for at man skal komme seg på jobb.

Skrevet

Det kommer an på hvor du bor, og hvor nære naboene er, for ikke å si hvem naboene er... Jeg hadde nok blitt litt sur hvis naboen hadde begynt å frese snø så tidlig (har heldigvis ikke det problemet, mulig det står i Koranen at man ikke skal måke snø...). Etter klokka sju vil jeg si at det er greit. Sjekk kommunale vedtekter, her skal det være ro mellom 23.00 og 07.00.

Skrevet

Bråkete arbiede utendørs skal ikke påbegynnes før kl. 7 for at alle skal få nattero.

Skrevet

Snøfresing er en sånn "må man så må man"-greie. Er det så mye snø at man MÅ fjerne noe for å kjøre på jobb, så må man det... Men det er en selvfølge at man kun freser det som -må- gjøres, og ikke tar finpussen på hele gårdsplassen på denne tida. Alt som -kan- vente, må naturligvis vente til senere på dagen.

Jeg har våknet mange ganger i vinter på grunn av naboens snøfreser (soveromsveggen min har naboens garasje på andre siden), men jeg veit også at det kun har vært gjort de gangene hvor digre brøytekanter eller massivt snøfall har gjort det nødvendig. Det er bare sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...