Gå til innhold

Mens når man er i syden

Gjest ikke alltid positivt å slutte på p-p-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart til syden og i følge kalenderen min får jeg mensen midt i ferien min. Har sluttet på pillen, så kan ikke hoppe over heller. Hva pleier dere å gjøre?

Har faktisk vurdert å begynne på pillen bare for 2 måneder, for å slippe mensen i ferien, men har egentlig ikke så veldig lyst til det, i tilfelle bivirkninger osv....

Caloni Makaroni
Skrevet

Det finnes et medikament man kan ta for å utsette mensen. Jeg husker ikke navnet på det, men det kommer sikkert noen til å fortelle deg :)

Skrevet

Det finnes et medikament man kan ta for å utsette mensen. Jeg husker ikke navnet på det, men det kommer sikkert noen til å fortelle deg :)

Nå googlet jeg litt å fant tabl. som heter Primolut-N som utsetter mensen.

Får man bivirkninger av disse mon tro?? Ser at de kun finnes på resept, kjipt når man må til lege for en slik filleting.

Skrevet

Får man bivirkninger av disse mon tro?? Ser at de kun finnes på resept, kjipt når man må til lege for en slik filleting.

Jeg synes å huske at Primolut må tas en stund før, de også? Hvor lenge er det til du skal reise?

Gjest Pyttan
Skrevet

Ring legen å få Primolut. Tablettene skal man begynne med tre dager før forventet mens.

Skrevet

Jeg synes å huske at Primolut må tas en stund før, de også? Hvor lenge er det til du skal reise?

Jeg leste at de må tas 3 dager før forventet mens. Jeg får mensen mens vi er på reise, så da starter jeg bare tre dager før...

Gjest høstløv
Skrevet

Primolut er et hormonpreparat, som du kan bruke for å utsette mensen. Du skal begynne å ta tablettene ca 3 dager før forventet mens, og ta de i hele perioden, du vil utsette mensen. Mensen kommer noen dager etter at du har sluttet med tablettene.

Jeg har tatt de som kur i flere år, for å regulere mensen, og jeg har aldri følt noen bivirkninger.

Skrevet

Har tatt det og ble litt kluss med neste mens ja... men greit å ta de når du skal på ferie da, dritt å ha mensen da.. Selv om det går med ob. også. Bare kjipt hvis du bader mye og må skifte hele tiden.. eller tråden henger utenfor bikinitrusa - haha.. :) God ferier. :o)

Skrevet

Har tatt det og ble litt kluss med neste mens ja... men greit å ta de når du skal på ferie da, dritt å ha mensen da.. Selv om det går med ob. også. Bare kjipt hvis du bader mye og må skifte hele tiden.. eller tråden henger utenfor bikinitrusa - haha.. :) God ferier. :o)

Hehe, ja ikke sant vel. Sexy å gå på stranda med tråden hengende utfor,hehe. Ja, pleier å bade en del, så det blir et ork å bytte tampong så ofte....

Skrevet

Primolut er et hormonpreparat, som du kan bruke for å utsette mensen. Du skal begynne å ta tablettene ca 3 dager før forventet mens, og ta de i hele perioden, du vil utsette mensen. Mensen kommer noen dager etter at du har sluttet med tablettene.

Jeg har tatt de som kur i flere år, for å regulere mensen, og jeg har aldri følt noen bivirkninger.

Takk for tipset. Skal ringe legen i dag. Pleier du å få de over resept uten å ha vært hos legen?

Gjest høstløv
Skrevet

Takk for tipset. Skal ringe legen i dag. Pleier du å få de over resept uten å ha vært hos legen?

Jeg fikk de utskrevet av gynekolog fordi jeg småblødde hele tiden og for å regulere mensen. Jeg skulle ta en kur hver tredje måned, og fikk resepten fornyet hos fastlege etterhvert, og da på telefon, fordi gynekologen hadde gitt beskjed om det. En resept varer bare i ett år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...