Gå til innhold

Medisiner på fly til USA

Anbefalte innlegg

Lips1365380508
Skrevet

Hvor strenge er de i Usa når det gjelder medisiner(tabletter)? Nå tenker jeg på vitaminer osv, ikke smertestillende. Må jeg ta de med i originalembalasjen, slik at de ser hva det er, eller kan jeg plukke de vekk? (har svære esker). Greit å vite på forhånd slik at jeg slipper å bli stoppet, evnt. at de kaster de. De er tross alt ganske dyre.

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg har fløyetmed medisiner i europa og asia. Da ble jeg fortalt i forkant at det var avgjørende at de var i originalemballasje for at jeg skulle få dem med. Samt legeerklæring. Alle medisinene var ikke reseptbelagt, men jeg ble anbefalt å få en legerklæring på alle. På engelsk vel og merke, du kommer ikke så langt med en norsk erklæring. Har ved alle turene måttet vise erklæring og at medisinene er i originalemballasje.

Ville tro at USA ihvertfall ikke er mindre strenge enn europa og asia.

Gjest Elextra
Skrevet

Kjenner ikke reglene i detalj, men jeg har vært mange ganger i USA og har da hatt med meg ulike reseptfrie medikamenter, også enkelte reseptbelagte, uten å ha hatt med resepter eller pakket det på noen spesiell måte.

Vitaminer ville jeg ikke tenkt på en gang. Men ville nok hatt dem i originalforpakningen.

Skrevet

Bare til info så er vitaminer, mineraler og annet kosttilskudd myyyyye billigere i USA. Kanskje du kan bare ta med litt, og kjøpe nytt der?

fargeklatten
Skrevet

Jeg har fløyetmed medisiner i europa og asia. Da ble jeg fortalt i forkant at det var avgjørende at de var i originalemballasje for at jeg skulle få dem med. Samt legeerklæring. Alle medisinene var ikke reseptbelagt, men jeg ble anbefalt å få en legerklæring på alle. På engelsk vel og merke, du kommer ikke så langt med en norsk erklæring. Har ved alle turene måttet vise erklæring og at medisinene er i originalemballasje.

Ville tro at USA ihvertfall ikke er mindre strenge enn europa og asia.

Var medisinene i håndvesken din eller i kofferten? Man har jo mye apotek med hvis man skal til noen spesielle steder i verden.

Gjest kinelle
Skrevet

Var medisinene i håndvesken din eller i kofferten? Man har jo mye apotek med hvis man skal til noen spesielle steder i verden.

Hadde noen medisiner i kofferten, men de fleste i håndbagasjen. Jeg er helt avhengig av dem og kan ikke risikere at bagasjen kommer på avveie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...