Lips1365380508 Skrevet 23. mars 2010 Skrevet 23. mars 2010 Hvor strenge er de i Usa når det gjelder medisiner(tabletter)? Nå tenker jeg på vitaminer osv, ikke smertestillende. Må jeg ta de med i originalembalasjen, slik at de ser hva det er, eller kan jeg plukke de vekk? (har svære esker). Greit å vite på forhånd slik at jeg slipper å bli stoppet, evnt. at de kaster de. De er tross alt ganske dyre. 0 Siter
Gjest kinelle Skrevet 23. mars 2010 Skrevet 23. mars 2010 Jeg har fløyetmed medisiner i europa og asia. Da ble jeg fortalt i forkant at det var avgjørende at de var i originalemballasje for at jeg skulle få dem med. Samt legeerklæring. Alle medisinene var ikke reseptbelagt, men jeg ble anbefalt å få en legerklæring på alle. På engelsk vel og merke, du kommer ikke så langt med en norsk erklæring. Har ved alle turene måttet vise erklæring og at medisinene er i originalemballasje. Ville tro at USA ihvertfall ikke er mindre strenge enn europa og asia. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. mars 2010 Skrevet 23. mars 2010 Kjenner ikke reglene i detalj, men jeg har vært mange ganger i USA og har da hatt med meg ulike reseptfrie medikamenter, også enkelte reseptbelagte, uten å ha hatt med resepter eller pakket det på noen spesiell måte. Vitaminer ville jeg ikke tenkt på en gang. Men ville nok hatt dem i originalforpakningen. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 23. mars 2010 Skrevet 23. mars 2010 Bare til info så er vitaminer, mineraler og annet kosttilskudd myyyyye billigere i USA. Kanskje du kan bare ta med litt, og kjøpe nytt der? 0 Siter
fargeklatten Skrevet 23. mars 2010 Skrevet 23. mars 2010 Jeg har fløyetmed medisiner i europa og asia. Da ble jeg fortalt i forkant at det var avgjørende at de var i originalemballasje for at jeg skulle få dem med. Samt legeerklæring. Alle medisinene var ikke reseptbelagt, men jeg ble anbefalt å få en legerklæring på alle. På engelsk vel og merke, du kommer ikke så langt med en norsk erklæring. Har ved alle turene måttet vise erklæring og at medisinene er i originalemballasje. Ville tro at USA ihvertfall ikke er mindre strenge enn europa og asia. Var medisinene i håndvesken din eller i kofferten? Man har jo mye apotek med hvis man skal til noen spesielle steder i verden. 0 Siter
Gjest kinelle Skrevet 23. mars 2010 Skrevet 23. mars 2010 Var medisinene i håndvesken din eller i kofferten? Man har jo mye apotek med hvis man skal til noen spesielle steder i verden. Hadde noen medisiner i kofferten, men de fleste i håndbagasjen. Jeg er helt avhengig av dem og kan ikke risikere at bagasjen kommer på avveie. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.