Gå til innhold

Kollisjon i kryss

Anbefalte innlegg

Gjest Egil b
Skrevet

Hvem får skylda?

egentlig er det vikeplikt fra den veien den ene bilen kom fra,

men ikke skiltet og vanskelig for ukjente å vite om det er parkeringsplass/gatetun osv... et av tvilstilfellene.

Men bilen som kommer fra denne veien har alt kommet ut i krysset og er på vei frem, men kommer for langt over på feil side på vegen,

bilen som kommer imot har bremset opp i god tid før krysset, men

får denne bilen inn i støtfangeren.

Hvem får skylden?

Skrevet

I dette tilfelle mener jeg at det ikke betyr noe at bilen kommer i fra veg med vikeplikt, men at den kommer over i feil kjørebane. Derfor får den bilen som kommer over i feil kjørebane skylda, hvis jeg forsto dette riktig da.

Skrevet

I dette tilfelle mener jeg at det ikke betyr noe at bilen kommer i fra veg med vikeplikt, men at den kommer over i feil kjørebane. Derfor får den bilen som kommer over i feil kjørebane skylda, hvis jeg forsto dette riktig da.

Enig med du! Feil kjørebane = hans feil..

Skrevet

For meg, eller hadde dette skjedd meg, hadde jeg påstått at det var vedkommende som var i feil kjørebane sin feil.

Men en gylden regel når man er på ukjente plasser/byer/tettsteder er at man ALLTID har vikeplikt fra høyre. Så slipper man å tenke noe mere på det;) man skal uansett ha liten fart i byggefelter så farten skal ikke være så stor at det er fare for å ta feil pga man ikke vet vikepliktsreglene

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...