Gå til innhold

Råd mot kynnere?


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Jeg har også inntrykk av at det er helt normalt med kynnere. Men etter din beskrivelse virker det som om du har hyppigere og vondere kynnere enn gjennomsnittet. Dessuten sier du at du blir veldig sliten av det. Det er ingen som er tjent med at du er utslitt når ungen kommer. Fødselen blir tyngre og barseltiden blir tyngre og du får mindre overskudd til storebroren. Jeg tror du bør hvile så mye som overhodet mulig nå, det kan fort bli lite hvile etter fødselen.

Ok :) Takk for rådet, jeg er vel i grunnen enig. Men jeg slapper av ganske store deler av dagen, så det går nok greit. Merker det beste er å sovne en stund om kynnerene blir for ille, da gir de seg fortere.

Jeg skal også ta en prat med jordmor ved neste kontroll om 1,5 uke. Hun kan jo alltids undersøke meg for å sjekke at kynnerene ikke har gjort noen jobb mot fødselen, det er jo litt tidlig for slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar, men jordmor sier det ikke er noen fare for at fødselen begynner for tidlig "bare" på grunn av kynnere. Så det er heller smertene/ubehaget det handler om for meg, tror jeg.

Sambo hjelper en del til med husarbeid, men man vil jo ha alt rent til babyen kommer... Klarer ikke helt å slippe det ;) I forhold til guttungen så er det dessverre kun jeg som kan bringe og hente, han er på skolen fra 9-3. Samboer kan selvfølgelig ikke ta fri for å hjelpe til der, vi er tross alt avhengige av inntekten hans :)

''Takk for svar, men jordmor sier det ikke er noen fare for at fødselen begynner for tidlig "bare" på grunn av kynnere.''

Mange jordmødre her i gamlelandet ville nok vurdert det annerledes.

Har du bekkenløsning siden smertene også går nedover i låret?

Ta det så rolig du kan. Og husk at ingen kommer å stjeler rot og støv i huset. Så det kan du fint ignorere.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Takk for svar, men jordmor sier det ikke er noen fare for at fødselen begynner for tidlig "bare" på grunn av kynnere.''

Mange jordmødre her i gamlelandet ville nok vurdert det annerledes.

Har du bekkenløsning siden smertene også går nedover i låret?

Ta det så rolig du kan. Og husk at ingen kommer å stjeler rot og støv i huset. Så det kan du fint ignorere.

mvh

Ja, jeg har lett bekkenløsning med noen småvansker. Men det er også normalt for meg å få smerter nedover lårene når jeg har livmorskramper.

Jeg hører husarbeidet må begrenses nå, så jeg skal kutte ned til det halve. Det er tross alt ikke så mye som MÅ gjøres hver dag :)

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har lett bekkenløsning med noen småvansker. Men det er også normalt for meg å få smerter nedover lårene når jeg har livmorskramper.

Jeg hører husarbeidet må begrenses nå, så jeg skal kutte ned til det halve. Det er tross alt ikke så mye som MÅ gjøres hver dag :)

Takk for svar.

Det aller meste kan utsettes.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller meste kan utsettes.

;-)

mvh

Du har hel rett. Og mamma kommer like etter fødselen. Hun kommer til å kjede seg så mye at hun tar nok rundvask uansett hvor mye jeg har gjort på forhånd, så jeg kan vel like godt la være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hel rett. Og mamma kommer like etter fødselen. Hun kommer til å kjede seg så mye at hun tar nok rundvask uansett hvor mye jeg har gjort på forhånd, så jeg kan vel like godt la være ;)

God plan!

;-)

Hun vil helt sikkert like å se at det blir renere.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut som kynnere er helt normalt, altså:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/141633738

Ja, kynnere er helt normalt, men de kan, og jeg understreker _kan_, utvikle seg til premature rier.

Dette fikk jeg selv oppleve i første svangerskap, da jeg ble innlagt i 5 dager med Bricanyl-drypp og sengeleie pga truende for tidlig fødsel etter å ha hatt kynnere lenge, og ikke tatt hensyn til det...

Vi berget til uke 36...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 16 weeks

Å slappe av og sette seg ned av og til, ikke gå for fort,

lytte til kroppen - finne ut når du får kynnere, hva som provoserer det.

Har sett flere gravide som prøver å roe kynnere med å stryke seg på magen, så mulig det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...