Gå til innhold

hvor miljøskadelig er egentlig plastposen?

Anbefalte innlegg

Gjest CableDrop
Skrevet

Omtrent alle steder utenom matvarebutikkene må jeg presisere at jeg ikke ønsker plastpose til varene. Ofte rekker jeg ikke å si noe før de har lagt den i en pose for meg.

Hvis plastposene virkelig er så miljøskadelige, hvorfor får man alltid pose da? Om man har kjøpt en pilleboks på apoteket så trenger man da ikke pose når man har sekk eller veske.

Skrevet

Jeg synes ekspeditørene veldig ofte er flinke til å spørre:"Trenger du en pose eller tar du den bare i sekken?" I alle fall om jeg kjøper noe som ikke er så stort.

brilleslangen
Skrevet

en pose trenger vel et par hundre år på å brytes ned i naturen, Klart de kan få dem til å forsvinne på andre måter, som ved brenning, men det igjen avgir gasser som ikke er bra... så plastposer er slett ikke bra for miljøet...

Men jeg synes likevel at posen det er en bra oppfinnelse. Det burde kanskje vært jobbet mer med å finne opp sterke nok poser i nedbrytbart materiale og få produsert disse til i et slikt omfang at prisnivået blier slik at folk faktisk kjøper og bruker dem. . husker det for noen år siden var poser laget av mais på nærbutikken. Men de forsvant igjen. Iallfall herfra... Kan knapt huske å ha sett slike poser... Men de var jo faktisk ganske sterke... Så det er jo mulig å få til...tror jeg...

Skrevet

en pose trenger vel et par hundre år på å brytes ned i naturen, Klart de kan få dem til å forsvinne på andre måter, som ved brenning, men det igjen avgir gasser som ikke er bra... så plastposer er slett ikke bra for miljøet...

Men jeg synes likevel at posen det er en bra oppfinnelse. Det burde kanskje vært jobbet mer med å finne opp sterke nok poser i nedbrytbart materiale og få produsert disse til i et slikt omfang at prisnivået blier slik at folk faktisk kjøper og bruker dem. . husker det for noen år siden var poser laget av mais på nærbutikken. Men de forsvant igjen. Iallfall herfra... Kan knapt huske å ha sett slike poser... Men de var jo faktisk ganske sterke... Så det er jo mulig å få til...tror jeg...

''husker det for noen år siden var poser laget av mais på nærbutikken. Men de forsvant igjen. Iallfall herfra... Kan knapt huske å ha sett slike poser... Men de var jo faktisk ganske sterke... ''

Det hadde de her hos oss en stund også, men de var så elendige at man sjeldent kom seg helt hjem uten at posen revnet om man hadde mer enn en halvkilo i den så de byttet rakt tilbake til vanlige plastposer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...