Gjest lei av tanker Skrevet 24. mars 2010 Skrevet 24. mars 2010 Hei. Jeg går bare rett på sak. jeg ble separet for en stund siden etter 15års ekteskap , dette er veldig vondt å takle. jeg er passert 40 og var igang med den fasen i livet hvor man skulle begynne å ta det litt mer med ro, etter at ungene har forlatt redet.Jeg sliter med tunge tanker, vil bare gråte, har en smerte i magen hele tiden, angst for å møte en ny dag.. Jeg trodde ting skulle bli lettere etterhvert men føler at det blir bare tyngre for hver dag.Jeg finner ingen glede i livet, prøver å gjøre hyggelige ting men er aldri glad. Idag satt jeg og så på klokken og tenkte: for hvert minutt som går er det et minutt nærmere slutten på dette livet. Dette betyr ikke at jeg har tenkt å begå selvmord, men jeg går faktisk og håper på at jeg bare kan få dø og slippe unna dette. Jeg går i full jobb, tror at hvis jeg går til min fastlege kommer han bare til å sykemelde meg og det er ihvertfall ikke noe jeg ønsker.Det er barna mine og jobben som holder meg gående. Ungene er store og trenger ikke meg hele tiden sånn som før, men de viser på alle måter at de bryr seg om meg og tar vare på meg. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke vise de hvordan jeg har det, har nok blitt en god skuespiller på disse fire månedene.Jeg prøver virkelig å finne positive tanker, jeg ser at det er mange som har det verre en meg, men jeg føler at dette er noe jeg ikke takler lenger. Så med dette ber jeg om råd til å komme meg gjennom dagene videre uten alt det vonde, redsel for fremtiden, savn etter det som var.Jeg ønsker å finne en mening med livet, den finner jeg ikke nå. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Jeg tror du er deprimert. Jeg synes du skal oppsøke fastlegen. Si at du ikke ønsker sykemelding ut over det som er nødvendig for å gå i samtalebehandling. Jeg mener at det beste er at du får en profesjonell å snakke med. Om ikke det er nok, bør du prøve medisiner. Det er klokt å være i aktivitet. Sykemelding er ofte skadelig - særlig om det er 100%. Prøv å gjøre/fortsette med de aktiviteter som også tidligere ga deg mest glede og overskudd. Sørg for regelmessig mosjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.