Gå til innhold

Skatteoppgjøret

Anbefalte innlegg

Gjest Idoform09
Skrevet

Er det noen her som vet dette? Jeg har fått feriepengene utbetalt av forsikring gjennom jobben fordi jeg har yrkesskade og er sykemeldt. Dette står oppførtpå selvangivelsen som utbetalt skadeforsikring og er tatt med i lønnen (som dermed gjorde at lønnen min ble rundt 30 000 høyere i 2009 enn den er) Kan jeg gjøre noe med denne posten? Jeg har også fått utbetalt rehabpenger på rundt 15 000 som er satt i en kolonne, men disse pengene ble satt over ved en feil til meg og jeg har betalt disse tilbake. Kan jeg da sette denne posten på 0? Håper noen forstår hva jeg mener :)

Gjest mallet
Skrevet

Jeg fikk også feil på tallene som var oppgitt fra jobben et år. Da fikk jeg regnskapskontoret på arbeidsplassen til å skrive en bekreftelse på hva som var riktig, og la den ved selvangivelsen, samtidig som jeg rettet på tallene. Det ble akseptert av likningskontoret uten videre.

Skrevet

Feriepenger er jo skattepliktige, så de skal jo være med i skattegrunnlaget. (Disse er trekkfrie, men ikke skattefrie)

Den andre posten som du faktisk har betalt tilbake skal settes til 0. Legg gjerne ved kvittering på at du har betalt tilbake dette. (Eller i det minste en forklaring som sier at du kan fremlegge kvittering.)

Gjest høstløv
Skrevet

Fikk du feriepengene utbetalt i 2009, så er de skattepliktige i 2009.

''Jeg har også fått utbetalt rehabpenger på rundt 15 000 som er satt i en kolonne, men disse pengene ble satt over ved en feil til meg og jeg har betalt disse tilbake''

Det er ikke nok at du setter posten i null, du må kunne bevise dette. Du må ta dette opp med NAV for de må sende en endringsoppgave til Skatteetaten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...