Gå til innhold

Utregning av lønn ved avklaringspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tjener ca 21000 i mnd i dag og går over på avklaringspenger snart... hva vil jeg få utbetalt i mnd, jeg har to barn under 16...

Noen som kan hjelpe meg?

Gjest lurerira
Skrevet

''Arbeidsavklaringspengene utgjør 66 prosent av inntektsgrunnlaget.''

''Stønaden utregnes per dag og gis for fem dager per uke. Forsørger du barn under 18 år, får du et barnetillegg på kr 27,- per barn fem dager i uken.''

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger

Skatter man mindre av avklaringspenger? Vet du hvor mye mindre i tilfelle?

Gjest høstløv
Skrevet

Skatter man mindre av avklaringspenger? Vet du hvor mye mindre i tilfelle?

AAP skattes som arbeidsinntekt.

Gjest lurerira
Skrevet

AAP skattes som arbeidsinntekt.

Ok, men jeg vil jo tjene mindre da... så da blir vel trekket mitt lavere og? Slik at jeg kan ikke regne 66% av lønn etter skatt er trukket fra?

Skjønner??

Skrevet

Ok, men jeg vil jo tjene mindre da... så da blir vel trekket mitt lavere og? Slik at jeg kan ikke regne 66% av lønn etter skatt er trukket fra?

Skjønner??

Jeg regner med at nettolønna di vil bli noe mer enn 66% av det du hadde.

Gjest rehabilitering
Skrevet

Jeg regner med at nettolønna di vil bli noe mer enn 66% av det du hadde.

Er det ikke 66% lenger? Står noe i skrivet mitt om oppjustering til 100%, jeg skjønte ikke dette..... Betyr det at jeg nå får 100% dekning for det jeg er på rehab for?

Skrevet

Er det ikke 66% lenger? Står noe i skrivet mitt om oppjustering til 100%, jeg skjønte ikke dette..... Betyr det at jeg nå får 100% dekning for det jeg er på rehab for?

Nei jeg mener bare at det blir jo lavere skatteprosent når lønnen går ned fra 21000 til ca 14000. Nettolønnen går mindre ned enn bruttolønnen.

Gjest jdsjg
Skrevet

Tror det betyr at du får full trygd og kun blir trekt dersom meldekortene tilsier at du skal bli det. (Pga sykdom, jobbing eller andre forhold som tilsier trekk.)

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger/Arbeidsavklaringspenger/217384.cms

Gjest høstløv
Skrevet

Skjønner??

AAP beregnes ut fra pensjonsgivende inntekt, og det er lønnen din før skattetrekket.

Skattetrekket vil bli mindre i antall kroner fordi brutto inntekt blir lavere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...