Gå til innhold

Ang sm og ferie

Anbefalte innlegg

Gjest syk i ferien
Skrevet

Jeg ble sykemeldt før ferien i fjor, har jeg da krav på denne ferien nå i år? Og jeg har vært sykemeldt siden mai ifjor, jeg begynner på jobb igjen nå, har jeg da 5 uker for i år og 4 uker for i gjor?

Noen som skjønte?

Gjest tror jeg
Skrevet

Det er ikke automatikk i at du får kompensert fjorårets ferie i år. På vår arbeidsplass er det en dato vi må søke om overføring av ferie for å få avvikle den neste år.

Skrevet

Hos oss kan man overføre max 14 dager til neste år, hvis man ikke får tatt ut resten blir det bare borte.. man kan ikke samle ferie fre flere år og ta seg et halvt års fri.. :o)

Når du var sykmeldt, så vet jeg ikke hvordan det blir med ferien, men du burde søkt om å få overført 12 eller 14 dager, alt ettersom dere kan overføre. Kontakt personalkontoret.

Gjest høstløv
Skrevet

http://www.lovdata.no/all/tl-19880429-021-002.html#9

'' Medfører arbeidsuførhet at feriefritid ikke blir avviklet innen ferieårets utløp, kan arbeidstaker kreve å få overført inntil 12 virkedager ferie til det påfølgende ferieår. Krav om overføring må fremsettes innen ferieårets utløp.''

Hvis du har fremsatt krav om dette før ferieåret utløp, så har du det.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

hvis du ikke tok ut ferie, og de nekter deg å føre den over til i år, så skal du ha tilbake det de eventuelt har trukket deg for, pga avvikling av ferie. hvis du har lønnsopplegg som er på det viset da; å få lik lønn hver måned, med unntak av sommermåned, der du får feriepenger istedetfor lønn

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...