Gjest syk i ferien Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Jeg ble sykemeldt før ferien i fjor, har jeg da krav på denne ferien nå i år? Og jeg har vært sykemeldt siden mai ifjor, jeg begynner på jobb igjen nå, har jeg da 5 uker for i år og 4 uker for i gjor? Noen som skjønte? 0 Siter
Gjest tror jeg Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Det er ikke automatikk i at du får kompensert fjorårets ferie i år. På vår arbeidsplass er det en dato vi må søke om overføring av ferie for å få avvikle den neste år. 0 Siter
Spirello Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Hos oss kan man overføre max 14 dager til neste år, hvis man ikke får tatt ut resten blir det bare borte.. man kan ikke samle ferie fre flere år og ta seg et halvt års fri.. ) Når du var sykmeldt, så vet jeg ikke hvordan det blir med ferien, men du burde søkt om å få overført 12 eller 14 dager, alt ettersom dere kan overføre. Kontakt personalkontoret. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 http://www.lovdata.no/all/tl-19880429-021-002.html#9 '' Medfører arbeidsuførhet at feriefritid ikke blir avviklet innen ferieårets utløp, kan arbeidstaker kreve å få overført inntil 12 virkedager ferie til det påfølgende ferieår. Krav om overføring må fremsettes innen ferieårets utløp.'' Hvis du har fremsatt krav om dette før ferieåret utløp, så har du det. 0 Siter
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 hvis du ikke tok ut ferie, og de nekter deg å føre den over til i år, så skal du ha tilbake det de eventuelt har trukket deg for, pga avvikling av ferie. hvis du har lønnsopplegg som er på det viset da; å få lik lønn hver måned, med unntak av sommermåned, der du får feriepenger istedetfor lønn 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.