Gå til innhold

Rotfylling , skrekk og betennelser


leahli

Anbefalte innlegg

Jeg sliterpsykisk. Har vært slik så lenge jeg kan huske. ar i tilegg ADHD diagnose og går på ritalin. De siste mnd har vært et helvette. Jeg har forferdelig tannlege skrekk. De har prøvd å rotfylle tannen min endel gnger nå, men de får ikke ut hele nerva. Så nå går jeg rundt med gjennoppbygget tann med masse betennelse i og verker. HVA SKAL JEG GJØRE? har pratet med både psykologen min og lege om dette, og at det ikke klarer gå til tannlegen en gang til. Jeg har virkelig prøvd, men det nytter jo ikke. Jeg har fått vival og diverse andre smerte stillende, men det gjør forferdelig vondt, og sisst ble jeg holdt fast. Det var rein tortur!!!! Så nå er jeg helt skrekk slagen.. De sier jeg kan ta narkose, men det er ikke alle som får sier de. Og jeg har jo ikke råd til 5000tusen!!! Jeg får jo 9 i mnd. og 4 av dem går til husleie:( jeg er redd for at kulen jeg har fått i tannkjøttet over tanna kan sprekke og hva skjer hvis jeg får betennelsen i blodet? Hvor farlig er det å gå slik? Allt under øyet mitt er vondt, huden og allt... hva i all verden skal jeg gjøre nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niccola

Betennelsen kan spre seg til kjevenbeinet, og det er kan være alvorlig. Tanna kan kanskje trekkes?

Fælt å høre at du ble holdt fast, slik bør det jo ikke være.. men hvis det var midlertidig for å hindre deg fra å bevege deg og volde skade på tanna pga det de holdt på med.. vanskelig å si noe om.

Det finnes en del private tannleger som tilbyr narkose. Du kan jo ringe dem og høre hvordan man evt kan få dette dekket. Evt snakke med fastlegen din. Men noe bør skje ganske raskt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...