Gå til innhold

Nå ser det svart ut...

Anbefalte innlegg

Gjest bunnløs
Skrevet

Jeg er så lei meg! Jeg fortviler, jeg er syk og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!!

har en jobb i helsevesenet som jeg ikke kan utføre, har vært sykemeldt 1 år i flere perioder (jobbet 1/2 år og blitt sykemeldt igjen).

Jeg sliter med angst, kraftige kroppslige smerter (hodet, nakke, rygg, skuldre)

Jeg kommer til og få innvilget avklaringspenger, men det er jo så lite... Jeg tjener dårlig fra før og vil nå miste 5-6000,- i mnd!

hva skal jeg gjøre da?

Er det slik at jeg kan tjene en viss sum, 1G eller noe slikt ved siden av avklaringspengene? Slik at jeg kan finne meg en liten ekstrajobb eller noe?

Noen som kan hjelpe meg, jeg ser meget svart på fremtiden!

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg sender samme svaret til deg, som jeg sendte til en annen som spurte.

Det avhenger av om du kommer inn under overgangsreglene eller ikke. Hvis du kommer inn under overgangsreglene kan du oppgi 16 timer arbeid på meldekortet (for to uker) uten at AAP blir redusert.

Kommer du ikke inn under overgangsreglene, så vil lønnet arbeid i utgangspunktet føre til at AAP inkl. barnetillegget blir redusert.

AAP er forkortelse for ArbeidsAvklaringsPenger.

Kommer du inn under overgangsreglene, så har du fått brev om dette, hvor dette står forklart i detalj.

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Det avhenger av om du kommer inn under overgangsreglene eller ikke. Hvis du kommer inn under overgangsreglene kan du oppgi 16 timer arbeid på meldekortet (for to uker) uten at AAP blir redusert.

Kommer du ikke inn under overgangsreglene, så vil lønnet arbeid i utgangspunktet føre til at AAP inkl. barnetillegget blir redusert.

Kommer du inn under overgangsreglene, så har du fått brev om dette, hvor dette står forklart i detalj.

Er du aldeles sikker på at du ikke blir trukket i trygd når du jobber?

Jeg er på AAP, i overgangssituasjon, og hvis jeg kan jobbe blir jeg trukket tilsvarende prosentandel i trygden.

Gjest høstløv
Skrevet

Er du aldeles sikker på at du ikke blir trukket i trygd når du jobber?

Jeg er på AAP, i overgangssituasjon, og hvis jeg kan jobbe blir jeg trukket tilsvarende prosentandel i trygden.

Jeg siterte direkte fra brevet fra NAV. Men det kan være at det er forskjell på overgangsreglene avhengig av om en har mottatt rehabiliteringspenger eller tidsbegrenset uførestønad.

Det jeg refererte til var overgangsreglene for tidsbegrenset uførestønad.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg må legge til at dette gjelder overgangsreglene for en som tidligere har fått Tidsbegrenset uførestønad i flere år.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg siterte direkte fra brevet fra NAV. Men det kan være at det er forskjell på overgangsreglene avhengig av om en har mottatt rehabiliteringspenger eller tidsbegrenset uførestønad.

Det jeg refererte til var overgangsreglene for tidsbegrenset uførestønad.

For en som har fått tidsbegrenset uførestønad i flere år.

Gjest Rehabpenger
Skrevet

For en som har fått tidsbegrenset uførestønad i flere år.

Ja, det er riktig, men det hørtes ikke ut på trådstarter som at hun hadde vært TU?

Uansett, det du sier der er nok riktig, det var i alle fall det vi fikk info om i forkant av AAP-ordningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...