Gå til innhold

Vanlig...?

Anbefalte innlegg

Gjest yrtmulder
Skrevet

Samboeren min har en vanlig 8-15.30-jobb, med diverse oppgaver av variererende fysisk grad. Selv er jeg fulltidsstudent med deltidsjobb, så det er mulig jeg ikke klarer å sette meg inn i hans situasjon her - men jeg vet av erfaring fra da jeg f.eks har sommerjobber, at de dagene jeg jobber lenge har jeg ofte MER energi etterpå til å gjøre andre ting, blir på en måte mer effektiv. Dette gjelder overhodet ikke han. Han klarer INGENTING utenom å se på TV, spille data og slike ting! Spør jeg han om han kan ta oppvasken sier han at nei, det kan han ikke, for han har vært på jobb i dag, så det orker han ikke (????). Ikke orker han å bli med ut å spise, kino, gå tur - ingenting på hverdager. Jeg blir sprø snart. Er dette mer normalt enn jeg tror, eller er han syk?

Gjest En europeer
Skrevet

Det er vel fullt mulig å bli sliten av å jobbe? Jeg kjenner meg veldig godt igjen i å gi 100% på jobben - og når jeg kommer hjem, føler jeg meg fullstendig tappet for energi og orker svært lite ...

Skrevet

Du har nok rett og slett dratt på deg en skikkelig latsabb, som øsnker seg hushjelp.

Selvfølgelgi er det ikke normalt å ikke greie noe etter en helt ordinær 8-15.30-jobb. Hvordan tror han at husarbeid eksempelvis ordnes i de 1000 hjem? He-he, du blir skikkelig lurt.

Dump ham.

Skrevet

Han er nok lat og veldig komfortabel med at du gjør husarbeidet. Og når man synker ned i godstolen er det ikke lett å komme opp igjen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Han høres litt tafatt og/eller lat ut, ja - eller kanskje litt deprimert?

Uansett er det vanlig å orke mer enn det du skisserer her. Jeg har en (tidvis ganske stressende) fulltidsjobb og deltidsstudier, men har heldigvis ork til andre gjøremål i tillegg. Hvis jeg ikke hadde orket annet enn å plante rompa i sofaen etter arbeidstid, ville jeg ha oppsøkt lege.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er vel fullt mulig å bli sliten av å jobbe? Jeg kjenner meg veldig godt igjen i å gi 100% på jobben - og når jeg kommer hjem, føler jeg meg fullstendig tappet for energi og orker svært lite ...

Så du tar ikke oppvasken eller rydder etter deg de dagene du har vært på jobb?

Skrevet

min er også sånn.. orker ikke gjøre noe i huset,vil heller sove litt osv.. Men å gå på kino og gå ut å spise og sånn er han med på :)

Gjest verinoca
Skrevet

min er også sånn.. orker ikke gjøre noe i huset,vil heller sove litt osv.. Men å gå på kino og gå ut å spise og sånn er han med på :)

godt han har deg da...? uff.

Gjest verinoca
Skrevet

Så lenge du tar deg av de tingene han ikke kan (?) så vil ikke ting endre seg, tror jeg. Hvordan skal det gå når det kanskje kommer unger inn i bildet?

Skrevet

godt han har deg da...? uff.

hehe ikke sant.. han hjelper til om han får beskjed da :P

Skrevet

Høres mer lat enn syk ut, spør du meg...

Skrevet

Det hadde jeg løst ved å vaske det jeg hadde brukt av kopper og kar, vaske kun mine egne klær og kun rydde mitt eget rot. Er han for sliten til å gjøre noe etter jobb så er du også for sliten til å rydde og vaske etter ham.

Han er ikke sliten - han er dørge lat og har det som plommen i egget ved ikke å gidde noe som helst fordi du gjør det for ham. Stram opp denne fyren om du skal fortsette å leve sammen med ham! Hvordan tror du det blir den dagen dere evt. får barn?

Om han hardnakket hevder han er sliten så be ham pelle seg til legen for å sjekke om han får i seg nok av de vitaminer og mineraler han trenger. Har en mistanke om at han kanskje ikke har et helt optimalt kosthold heller?

Skrevet

Når man har vært på en vanlig jobb så orker man ting etter jobb også. Slike småting som å ta oppvasken, gå ut å spise, kino osv. er jo helt vanlige ting.

Jeg jobber bare 80%, men har jo masse energi til å få gjort litt husarbeide, trening, følge opp barn osv. Jeg tror jeg er helt normal på dette punktet.

Skrevet

Når man har vært på en vanlig jobb så orker man ting etter jobb også. Slike småting som å ta oppvasken, gå ut å spise, kino osv. er jo helt vanlige ting.

Jeg jobber bare 80%, men har jo masse energi til å få gjort litt husarbeide, trening, følge opp barn osv. Jeg tror jeg er helt normal på dette punktet.

Gubben orker også slike småting etter jobb. Han foretrekker å gjøre noe mannfolkarbeide, men han tar også sin turn i huset. (Og da mener jeg uten at jeg må fortelle han det)

Skrevet

Du er sikkert mann?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...